کد مطلب: 

218099

کره شمالی و کره جنوبی اداره مشترک ارتباطات ایجاد می‌کنند

دامنه‌ همکاری دو کشور کره جنوبی و کره شمالی همچنان گسترش می‌یابد. ظرف روزهای آینده قرار است یک اداره مشترک ناظر بر ارتباطات در مرز دو کشور، در خاک کره شمالی، راه‌اندازی شود. روسیه خواستار تضمین امنیت کره شمالی شده است.
کره شمالی و کره جنوبی اداره مشترک ارتباطات ایجاد می‌کنند

به گزارش سیتنا، خبرگزاری‌آلمان از راه‌اندازی یک اداره مشترک ارتباطات در منطقه کائسونگ، واقع در خاک کره شمالی، خبر داده است.

پارک صنعتی کره شمالی و کره جنوبی پیش از این در کائسونگ واقع بود، اما در سال ۲۰۱۶ در سایه افزایش تنش بین دو کشور به علت مناقشه هسته‌ای تعطیل شد.

قرار بر این است که هر دو کشور ۲۰ نفر از اعضای خود را به این اداره اعزام کنند. وظیفه اداره مشترک ارتباطات دو کشور تلاش برای فعال نگاه داشتن کانال تماس و ارتباطات اعلام شده است.

در عین حال این اداره موظف است زمینه‌های بهبود مناسبات دو کشور را فراهم سازد، از تنش‌های نظامی بین دو کشور بکاهد و در راستای برقراری تماس‌ بین مسئولان آمریکا و کره شمالی تلاش کند.

گشایش اداره پیش از دیدار سران

بر اساس توافق صورت گرفته، اداره مشترک ارتباطات دو کشور می‌بایست پیش از برگزاری دیدار رهبران آن با هم راه‌اندازی شود. در همین رابطه قرار است مون جه‌این، رئیس جمهوری کره جنوبی، روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور (۱۸ سپتامبر) برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به پیونگ ‌یانگ سفر کند.

راه‌اندازی اداره مشترک ارتباطات در پیوند با اجرای بخشی از توافق‌های حاصله در دیدار ماه آوریل رهبران دو کشور است.

دیدار هفته آینده رهبران دو کشور کره شمالی و کره جنوبی، سومین دیدار آن‌ها در سال جاری میلادی است. در جریان دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در سنگاپور، رهبر کره شمالی اعلام کرده بود که حاضر است به تجهیز کشورش به جنگ‌افزارهای هسته‌ای پایان دهد.

این در حالی است که برنامه دقیقی برای اجرای این سیاست و مکانیسم‌های کنترل ناظر بر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی پیش‌بینی و اعلام نشده است.

اکنون ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از آمریکا و کره جنوبی خواسته است امنیت کره شمالی را تضمین کنند.

پوتین که در یک همایش اقتصادی در ولادی‌وستوک سخن می‌گفت تاکید کرد که باید در قبال همکاری کره شمالی، طرف مقابل نیز حاضر باشد به آن کشور تضمین لازم را بدهد.

رئیس جمهوری روسیه گفت این سیاست که «ما از کره شمالی همه چیز مطالبه کنیم ولی هیچ در ازای آن به کره شمالی ندهیم»، سیاستی غیر سازنده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-09-13 18:30

افزودن دیدگاه جدید