کد مطلب: 

217994

تصمیم مدیرعامل شرکت «علی بابا» برای بازگشت به شغل قبلی‌اش

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک «علی بابا» اعلام کرد تا یک سال آینده از سمت خود بازنشسته می‌شود و به «معلمی» شغل سابق خود روی می‌آورد.
تصمیم مدیر عامل شرکت «علی بابا» برای بازگشت به شغل قبلی اش

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، «جک ما»، کارآفرین، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک «علی بابا» اعلام کرد تا یک سال آینده از سمت خود کنار می رود و بازنشسته می شود.

او همزمان با تولد 54 سالگی اش در 10 سپتامبر با ارسال نامه ای به مشتریان و سهامداران شرکت علی بابا اعلام کرد تا سپتامبر سال 2019 از سمت خود به عنوان مدیر عامل شرکت علی بابا کنار می رود و در نظر دارد به شغل پیشین خود بازگردد. او همچنین «دنیل ژانگ»، رئیس اجرایی 46 ساله این شرکت را به عنوان جانشین خود تعیین کرد.

او در بخشی از نامه خود آورده است: «معلم ها همیشه می خواهند دانش آموزانشان از آنها فراتر بروند بنابراین مسئولیت کاری برای من و شرکت این است که به جوانترها و افراد با استعداد اجازه دهیم تا خود را نشان دهند.»

شرکت علی بابا نیز در بیانیه ای ضمن تایید خبر بازنشستگی جک ما، اعلام کرد ژانگ در تاریخ 10 سپتامبر سال 2019 جایگزین ما خواهد شد.

«ما» پیشتر یک معلم زبان انگلیسی بود و پیش از میلیونر شدن در 30 شغل از جمله کار در اداره پلیس و رستوران زنجیره ای کی اف سی مردود شد. در سال 1999 پس از سفر به آمریکا به همراه دوستانش که از اینترنت سررشته داشتند، شرکت علی بابا را تاسیس کرد.

خبر بازنشستگی «ما»که در تعطیلات آخر هفته منتشر شد واکنش ها و سر و صدای زیادی به پا کرد.بر اساس رتبه سنجی موسسه فوربز، جک ما در جایگاه بیستم ثروتمندترین افراد جهان و ششمین میلیارد در چین قرار دارد. مجموع ثروت او 36 میلیارد و 600 میلیون دلار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-09-10 19:38

افزودن دیدگاه جدید