کد مطلب: 

217809

بیش از 2200 روستای استان سیستان و بلوچستان به اینترنت پرسرعت و خانگی متصل شده اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه داشتن فیبرنوری هوایی و قطعی مکرر آن یکی از دغدغه های مردم این استان بود، گفت: در حال حاضر 750 کیلومتر فیبرنوری زمینی در این استان کشیده شده است و بیش از 2200 روستا نیز به اینترنت پرسرعت و خانگی متصل شده اند.
بیش از 2200 روستای استان سیستان و بلوچستان به اینترنت پرسرعت و خانگی متصل شده اند

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان با حضور در برنامه «شب های پرستاره» سیمای این استان، با اشاره به اینکه یکی از تکالیف برنامه ششم توسعه، گسترش دسترسی ارتباطی مناطق محروم و روستایی است، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی سال گذشته شاخص دسترسی به ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان  نسبت به سایر استانها از توسعه کمتری برخوردار بود که یکی از دلایل آن فضای جغرافیایی پهناور آن است.

وی با بیان اینکه توسعه سیستان و بلوچستان همواره مورد تاکید رییس جمهور است تصریح کرد: حدود 9ماه پیش به این استان سفر کردم و برنامه ریزی برای توسعه زیرساختی فاز اول برای این استان را اجرا کردیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه جنوب استان سیستان و بلوچستان محرومیت بیشتری نسبت به قسمت های دیگر این استان دارد خاطرنشان کرد: امروز سفر خود را از جنوب سیستان و بلوچستان آغاز کردیم و پس از بازدید متوجه شدیم که در یکسال گذشته اقدامات خوبی در حوزه ارتباطی این استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 750 کیلومتر فیبرنوری در مسیرهای بین استانی در سیستان و بلوچستان کشیده شده است اظهار کرد: فیبرنوری و ارتباطی بین شهری در این استان به صورت هوایی کشیده شده است و این فیبرها طبیعی یا غیر طبیعی قطع و موجب قطع ارتباط مردم می شود و همین موضوع دغدغه اساسی مردم در حوزه ارتباطات بود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: برای 2200 روستا بعد از یکسال از دولت دوازدهم امکان اینترنت و تلفن ثابت فراهم شده  و 330 سایت شهری و روستایی نیز احداث یا به روزرسانی شده است و خدمات نسل سوم و چهارم در همه شهرها و در برخی روستاها در دسترس قرار دارد.

وی افزود: بر اساس انعقاد تفاهم با مسوولان این استان تا پایان سال جاری 500 روستای دیگر به تلفن و اینترنت خانگی متصل، 600  روستا به خدمات پهن باند موبایل مجهز و 500 کیلومتر مسیر فیبرنوری دیگر در این استان تکمیل می شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه دو هفته پیش یکی از اهالی روستای گلپورگان در سراوان در توییتر اعلام کرد که به دلیل نداشتن اینترنت پرسرعت امکان عرضه محصول جهانی با 7000 سال سابقه را نداریم گفت: در هفته گذشته این روستا به اینترنت پرسرعت  متصل شد و امروز از این روستا دیدن کردم.

وی با بیان اینکه روستای گلپورگان صنایع دستی بی‌نظیری دارد اظهار کرد: صنایع دستی این روستا قابل عرضه به کل دنیاست و با هماهنگ با یکی از سایت های معتبر فروش در فضای مجازی زمینه آموزش نحوه معرفی و فروش سفال برای سفالگران این روستا فراهم خواهد شد.

آذری جهرمی ادامه داد: شرکت پست هم متعهد شده است برای انتقال سفال های فروخته شده ظرف مدت دو هفته دفتری را در این روستا راه اندازی کند تا  بتوانند سفارش های فروخته شده را به محل مورد نظر منتقل کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-09-05 15:15

افزودن دیدگاه جدید