کد مطلب: 

217772

آذری جهرمی در شورای اداری شهرستان سیب و سوران: این توجیه که عده‌ای از بیرون منطقه و برای آزار مردم ارتباطات را قطع می‌کنند اصلا پذیرفتنی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مدیریت در سیستان و بلوچستان شرایط ویژه ای را طلب می کند، با غیرقابل قبول دانستن وضعیت ارتباطی منطقه و جاده های آن گفت: اگر مدیری شرایط کار در این منطقه را ندارد اصرار به ماندن او نداریم.
آذری جهرمی در شورای اداری شهرستان سیب و سوران: این توجیه که عده‌ای از بیرون منطقه و برای آزار مردم ارتباطات را قطع می‌کنند اصلا پذیرفتنی نیست

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین روز از سفرش به استان سیستان و‌ بلوچستان از ایرانشهر راهی شهرستان سیب و سوران شد و بعد از بررسی میدانی وضعیت پوشش ارتباطات جاده ای منطقه در شورای اداری این شهرستان از غیرقابل قبول بودن وضعیت ارتباطات منطقه گفت و با اظهار تاسف از این موضوع، بیان کرد: اینکه یک بخش از استان با ۲۵ هزار نفر جمعیت ۱۰ روز ارتباطش قطع باشد موضوع منطقی و قابل پذیرشی نیست چرا که مدیر ذیربط باید برای این اشکال تدبیری اندیشیده باشد و این توجیه که گفته شود عده‌ای از بیرون منطقه و برای آزار مردم ارتباطات را قطع می‌کنند اصلا پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به وجود مشکل قطع ارتباط در منطقه افزود: انجام وظیفه در این منطقه شرایط ویژه ای می طلبد و ‌مدیر در اینجا باید پاشنه های خود را بکشد و کار کند اگر مدیری شرایط کار کردن اینچنینی را ندارد اصراری به ماندن او نیست.

وزیر ارتباطات ادامه داد: اینکه می گویند سه روز تلفن اورژانس منطقه قطع شده است خیلی تعجب آور است، چون اورژانس با ارتباط معنا پیدا می کند و مدیری که در برابر این موضوع بی‌تفاوت باشد قطعا انگیزه لازم را برای خدمت را ندارد.

آذری جهرمی با بیان اینکه اگر زیرساخت های حیاتی کشور مورد تعدی قرار گیرد مسوولان امنیتی کشور به وظیفه خود عمل می کنند، اظهار کرد: ارتباطات منطقه آشار باید امروز متصل شود و اگر وضعیت به گونه ای است که صبح ارتباط وصل و دوباره شب قطع می شود مخابرات باید تیم هایی را برای مدتی مستقر کند تا این مشکل حل شود.

وزیر جوان کابینه دوازدهم با اشاره به وجهه فرهنگی سراوان در استان سیستان‌ و بلوچستان، وضعیت پوشش ارتباطات جاده ای آن را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: مسوولان مربوطه قول دادند تا پایان سال همه ۱۴۰۰ کیلومتر جاده ای را که در این استان فاقد پوشش ارتباطی است تحت پوشش ارتباطی قرار دهند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید همچنین از اتصال سه دانشگاه پیام نور منطقه به شبکه علمی تا یک ماه آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است اتصال مناطق گردشگری استان در اولویت قرار گیرد و با توجه به همسایگی با کشور پاکستان و تردد و تبادلاتی که مردم انجام می‌دهند، ارتباطات در داخل کشور بهتر از پاکستان شود.

وی از علمای منطقه خواست برای فرهنگسازی در کاهش و رفع مشکل قطعی مکرر شبکه کمک کنند و افزود: میزان قطعی شبکه در سیستان و‌ بلوچستان از سایر نقاط کشور بیشتر است و باید بدانیم اگر ضربه‌ای به کشور و این نظام صورت گیرد ضربه اول به خود مردم وارد می شود چرا که اگر در جاده عارضه ای ایجاد شود و فردی به دلیل عدم رسیدن نیروی امداد فوت کند، قطع کنندگان شبکه در فوت وی مقصر هستند.

وزیر ارتباطات پس از شرکت در شورای اداری شهرستان سیب و سوران راهی روستای گردشگری سیب شد و در مسجد این روستا و در جمع روستاییان ناهار خورد.

وی و هیئت همراه سپس از قلعه تاریخی روستای سیب دیدن کردند و برای ادامه بازدید از شهرستانهای استان راهی خاش شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-09-04 17:01

افزودن دیدگاه جدید