کد مطلب: 

217711
به استناد جدیدترین نمودار وب سایت معتبر "نت‌ایندکس"؛

ایران در "اینترنت ثابت" در رتبه‌ی 107 و "اینترنت همراه" در رتبه‌ی 58 جهانی قرار دارد/ در سرعت "اینترنت ثابت" بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی و در "اینترنت همراه" نزدیک میانگین جهانی هستیم

به استناد آخرین نمودار منتشر شده توسط وب سایت معتبر "نت‌ایندکس" در خصوص متوسط سرعت دانلود و آپلود اینترنت ثابت و همراه در کشورهای مختلف دنیا، ایران در اینترنت ثابت در رتبه‌ی 107 و در اینترنت موبایل در رتبه‌ی 58 جهانی قرار گرفته است.
ایران در "اینترنت ثابت" در رتبه‌ی 107 و "اینترنت همراه" در رتبه‌ی 58 جهانی قرار دارد/ در سرعت "اینترنت ثابت" بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی و در "اینترنت همراه" نزدیک میانگین جهانی هستیم

به گزارش پایگاه خبری سیتنا (CITNA.IR)، بر اساس جدولی که در ژوئیه 2018 (تیر-مرداد 1397) سرعت اینترنت در کشورهای مختلف جهان را مورد ارزیابی قرار داده است، ایران در حوزه‌ی "اینترنت ثابت" با متوسط سرعت دانلود Mbps 12.14 و متوسط سرعت آپلود Mbps 5.27 در جایگاه 107 ام قرار گرفته است؛ در حالی که متوسط سرعت دانلود جهانی در اینترنت ثابت Mbps 46.41 و متوسط سرعت آپلود جهانی Mbps 22.48 می‌باشد که نشان دهنده‌ی فاصله‌ی قابل توجه ایران در این حوزه با متوسط جهانی است.

در همین حال ایران در "اینترنت همراه" با متوسط سرعت دانلود Mbps 23.79 و متوسط سرعت آپلود Mbps 9.34 در جایگاه 58 ام قرار گرفته است؛ در همین حال متوسط سرعت دانلود جهانی در اینترنت همراه Mbps 22.81 و متوسط سرعت آپلود جهانی Mbps 9.13 می‌باشد که نزدیکی ایران در این حوزه با میانگین جهانی را نشان می دهد.

این رتبه بندی بر اساس میلیون‌ها تستی که برای بررسی متوسط سرعت دانلود و آپلود اینترنت در کشورهای مختلف جهان توسط وب سایت قابل استناد Speedtest.net و تحت نظارت گروه اوکلا (Ookla) انجام می‌شود در بازه‌های زمانی 30 روزه مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

قابل ذکر است؛ ثبت این سرعت‌ها به استناد میانگین سرعت کاربران متصل شده به این وب سایت مورد تایید قرار گرفته و ممکن است میانگین سرعت کاربران کشورمان برای اتصال به اینترنت پایین‎تر از این میزان باشد.

این مقایسه نشان می‎دهد علی رغم افزایش سرعت و پهنای اینترنت در کشور ما در سال‎های اخیر، روند افزایش سرعت اینترنت در سایر کشورهای دنیا مخصوصا در حوزه‌ی اینترنت ثابت به مراتب بالاتر از کشور ما بوده است.

امید است با برنامه‎ریزی و تلاش هر چه بیشتر برای افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت، هر چه زودتر به جایگاه مطلوب‌تری در جداول بین المللی دست یابیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-09-03 09:09

افزودن دیدگاه جدید