کد مطلب: 

217542
دستیار وزیر ارتباطات در امور ارتباطات مردمی، خبر داد:

برنامه ریزی برای رونمایی از تمبر اربعین/ آماده شدن 25 فعالیت محتوایی در حوزه اربعین

​دستیار وزیر ارتباطات در امور ارتباطات مردمی، از برنامه ریزی برای رونمایی از تمبر اربعین خبر داد و گفت: برای فرهنگسازی در حوزه اربعین 25 فعالیت محتوایی آماده شده و برای رونمایی از تمبر اربعین نیز فراخوان داده شده است.
برنامه ریزی برای رونمایی از تمبر اربعین/ آماده شدن 25 فعالیت محتوایی در حوزه اربعین

به گزارش سیتنا، سید فرزاد نجات نیا، دستیار وزیر ارتباطات در امور ارتباطات مردمی در جلسه غنی سازی و ارتقاء فرهنگی مراسم و راهپیمایی اربعین، با اشاره به مصوبه ۶۹۴ مورخه ۹۶/۱۱/۲۸ شورای فرهنگ عمومی کشور، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از زمان ابلاغ مصوبه با دستور وزیر ارتباطات تاکنون ۵ جلسه باحضور نمایندگان سازمانهای تابعه وزارت برای این امر مهم تشکیل و تمهیداتی در راستای یکپارچه سازی خدمات مربوطه اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه با تدبیر وزیر ارتباطات، تمبر اربعین بعنوان رسانه ارتباطی -که جایگاه ویژه ای در عرصه بین الملل دارد- برای تصویب به شورای تمبر ارجاع داده شده است اظهار کرد: جریان کنگره عظیم اربعین بعنوان پشتوانه مهدویت و در بر گیرنده مفاهیمی بلندی از جمله انتظار و قیام و مودت می باشد و در صورت تصویب با حضور شخصیتهایی از جهان اسلام رونمایی تمبر اربعین حسینی همزمان با ایام پیاده روی با اولویت مرز ایران و عراق و احیانا مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نجات نیا با بیان اینکه یکی از توقعات مردم و زوار در شرایط پیک جمعیت از اپوراتورها نگاه حامی و پشتیبان است و خدمات ارتباطی مناسب و انتقال داده و دیتاست، خاطرنشان کرد: از سالهای قبل تلاشهای خوبی برای این مهم خصوصا در خاک کشور همسایه شده و زیرساخت‌های ارتباطی از طریق تعامل با اپراتورهای عراقی از طریق ستاد مرکزی اربعین و کمیته مناسبت های وزارت ارتباطات در دست پیگیری و اقدام است.

دستیار وزیر ارتباطات در امور ارتباطات افزود: تاکنون فعالیت های محتوایی خوبی آماده شده و برای جریان سازی فرهنگ اربعین نیاز به تعاملات فرابخشی بین متولیان امر و اپراتورهاست.
 
داریوش رضوانی نماینده وزارت ارشاد و دبیر شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر سه محور حفظ ضبعه مردمی بودن، تسهیل گری روندها و ارزان سازی سفر، حفظ جایگاه حاکمیتی کشور همسایه و نظر به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ مرجعیت عراق از اهتمام و جدیت وزیر اربعینی وزارت ارتباطات در اجرائی نمودن مصوبات شورا قدردانی کرد.

محمدرضا تیماجچی نماینده صدا و سیما با بیان اینکه دشمن اتاق فکری برای برهم زدن مناسبات بین دو ملت ایران و عراق را کلید زده، استفاده حداکثری از خبرگزاری ها برای اخبار اربعین...و تقاضای خدمات داده و دیتا از اپراتورها رو مطرح نمود.

در ادامه مهدی غیاثی، معاون مدیرکل دفتر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تاکید کرد: دولت در برگزاری مراسم اربعین باید نقش نظارتی داشته باشد، آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی به زائران نیز یکی دیگر از اهداف محسوب می شود.

آغ بیات - دبیر کمیته مناسبات ویژه وزارت ارتباطات نیز با اشاره به تشکیل کمیته ای در وزارت ارتباطات برای اپراتورهای سیار و ثابت گفت: برای تامین زیرساخت های ارتباطی و خدمت رسانی به زائران با اپراتورها مرتبط هستیم و موضوعات ارتباطی را از طریق کار جمعی پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه معضل مهم در ارایه خدمات، در کشور عراق است، افزود: با پیگیری‌های متعدد مباحث حاکمیتی در زمینه مکالمه فراهم شده است و در موضوع فضای مجازی صحبت هایی با کشور عراق صورت گرفته است و نیز نشستی با نماینده وزارت کشور عراق برگزار شد و در این زمینه توافق شده است.

نمایندگان پست و پست بانک نیز بر دائر کردن ATM...و دفاتر پستی سیار...در نقاط مرزی خدمات و ویزا به موقع بدست زوّار برسد.

در ادامه نمایندگان سازمان فضایی، موسسه پیام، مخابرات ایران، اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و سازمانهای مردم نهاد اربعینی نقطه نظرات خود را پیرامون فرهنگ سازی و آگاهی بخشی پیاده روی اربعین و ارایه خدمات به زائران ارایه کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-29 12:28

افزودن دیدگاه جدید