کد مطلب: 

217462
اقدامات وزیر ارتباطات، امید به تحقق شعارهای کابینه‌ی دوم روحانی را زنده نگه داشته است؛

صداقت و شفافیت، سرمایه‌های یک‌ساله‌ی وزیر جوان در دولت دوازدهم

صداقت وزیر جوان ارتباطات در حمایت از حقوق مصرف کنندگان خدمات مختلف حوزه‌ی ارتباطات، جدیت در حمایت قاطعانه از فعالیت های آزادانه‌ی شبکه های اجتماعی در فضای مجازی علی رغم فشار زیاد نهادهای قدرتمند خارج از دولت و برداشتن پرچم شفافیت در کابینه به هنگام آشفته بازار ارز که ذهنیت منفی به عملکرد دولت ایجاد کرده بود را توانست تا حدودی بهبود دهد؛ به عبارت دیگر این اقدامات وزیر ارتباطات کابینه‌ی دوازدهم، امید به تحقق شعارهای دولت روحانی در کابینه‌ی دوم را تا حدودی زنده نگه داشت.
صداقت و شفافیت سرمایه‌های یک‌ساله‌ی وزیر جوان در دولت دوازدهم

به گزارش سیتنا، "اقبال اسماعیلی" کارشناس ارشد حوزه ارتباطات در یادداشت ارسالی برای سیتنا آورده است:

سال اول دولت دوم دکتر روحانی در حالی گذشت که افزایش شدید نرخ ارز، سکه، طلا و به تبع آن  افزایش سرسام آور قیمت‌ها در همه‌ی حوزه ها در چند ماه اخیر فشار سنگینی به اقتصاد کشور و خانواده ها وارد کرده است. بدون تردید این مشکلات و فشارهای چندجانبه و در راس آنها خروج آمریکا از برجام، در اجرای وظایف و فعالیت‌های کلیت کابینه و به طور خاص در برخی وزارت خانه ها بسته به نوع خدماتشان تاثیرات منفی داشته است.

اگر وزارت ارتباطات به مانند وزارت نفت و اقتصاد در ردیف اول فشارهای این روزها نباشد قطعا در ردیف دوم فشارهای ناشی از تحریم و مشکلات مربوط به افزایش بی رویه نرخ ارز می باشد. مشکلات ناشی از وابستگی به برخی تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که از گذشته دور تا نزدیک وجود داشته و دارد، فشار مضاعفی بر تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های این روزهای وزارت ارتباطات و مجموعه های تخصصی وابسته به آن وارد کرده است.

با بررسی و نگاه دقیق به فعالیت روزهای اخیر وزارت ارتباطات، حضور پررنگ و پرتلاش وزیر این وزارتخانه برای حل مشکلات این مجموعه به وضوح دیده شده و این حضور، نقطه‌ی امیدی برای حل مشکلات در این حوزه است. نقطه عطف و برجسته در کارنامه‌ی قبولی مهندس آذری جهرمی در یک سال فعالیت ایشان در جایگاه وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، اذعان برخی منتقدان وزیر به نظر اشتباه و برداشت ناصحیح قبلی در مورد ایشان را به همراه داشته است که به بیانی شفاف و رسانه ای این خطا را تصحیح نمودند.

تلاش های صادقانه‌ی مهندس آذری جهرمی برای صیانت از حریم خصوصی مردم در استفاده از خدمات متنوع ارتباطی، توام با گردش آزاد اطلاعات، کمک به ایجاد اشتغال پایدار، توسعه و رشد کسب و کارهای نوپا، بهبود زیرساخت های ارتباطی در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته بر پایه‌ی رعایت عدالت ارتباطی در کشور، تلاش برای بومی سازی تجهیزات و فن آوری های ارتباطی پیشرفته و....گوشه هایی از تلاش های شبانه روزی در وزارت ارتباطات طی یکسال اخیر می باشد.

علی رغم انتقادات زیادی که این روزها در کشور از برخی عملکردهای دولت به خصوص در حوزه اقتصاد وجود دارد، عملکرد رو به جلوی وزارت ارتباطات، تمایز غیرقابل انکاری در مقایسه با سایر دستگاها به وجود آورده است. صداقت وزیر جوان ارتباطات در حمایت از حقوق مصرف کنندگان خدمات مختلف حوزه‌ی ارتباطات، جدیت در حمایت قاطعانه از فعالیت های آزادانه‌ی شبکه های اجتماعی در فضای مجازی علی رغم فشار زیاد نهادهای قدرتمند خارج از دولت و برداشتن پرچم شفافیت در کابینه به هنگام آشفته بازار ارز که یک ذهنیت بسیار  منفی به عملکرد دولت در نحوه‌ی تخصیص، چگونگی توزیع و سرانجام پرداخت ارز دولتی به برخی صاحبان صنایع، اصناف و به طور کل وضعیت اقتصادی کشور ایجاد کرده بود را توانست تا حدودی بهبود دهد؛ به عبارت دیگر این اقدامات وزیر ارتباطات کابینه‌ی دوازدهم، امید به تحقق شعارهای دولت روحانی در کابینه‌ی دوم را تا حدودی زنده نگه داشت.

در پایان پیشنهاد می شود برخی دیگر از مسوولان اجرائی که شائبه کم کاری و ناتوانی آنها در حل مشکلات جاری سازمان و وزارت مربوطه شان در بین نخبگان جامعه و عموم مردم وجود دارد با الگوبرداری از شفافیت کاری و صداقت گفتاری توام با جسارت وزیر جوان ارتباطات، می توانند به حل مشکلات مجموعه تحت امر خود پرداخته و امید به بهبود وضعیت معیشتی و حل مشکلات اقتصادی  را برای مردم به ارمغان آوردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-27 09:51

افزودن دیدگاه جدید