هشدار شرکت مخابرات به شهروندان برای پیشگیری از کلاهبرداری تلفنی
به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران، اخیراً برخی کلاهبرداران با آگاه شدن شهروندان از شیوههای کلاهبرداری کارت به کارت و تلفنی، شیوهای جدیدی را جهت اغفال مردم و کشاندن آنان به باجههای خودپرداز بانکها پیاده مینمایند؛ به این نحو که شماره تماسگیرنده با دایورت شدن روی شماره یکی از مراکز مخابراتی و یا صداوسیما و یا مراکز دیگر، موجب جلب اعتماد شده و از این طریق کلاهبرداری کارت به کارت در مواردی اتفاق افتاده است.
بر اساس این گزارش و با پیگیریهای بهعملآمده، اکثریت این شمارهها مربوط به شماره های تلفن همراه اعتباری می باشد که به شماره تماس نهادهای عمومی دایورت شده و اعتماد مخاطب را به این وسیله جلب نموده است.
بنابراین از تمام شهروندان و مشتریان تمام اپراتورهای مخابراتی در سراسر کشور درخواست میشود در صورت وقوع موارد مشابه از دادن اطلاعات شخصی و محرمانه مالی و حسابهای بانکی به این افراد خودداری کرده و همچنین بهمنظور پیشگیری از تکرار موارد مشابه، مورد مذکور را به مراجع انتظامی ذی ربط، سامانه پاسخگویی ۲۰۲۰ و یا به حوزه بازرسی مخابرات اطلاع دهند.
شگردهای کلاهبرداران بانکی با استفاده از وسایل ارتباطجمعی، اکثراً شناسایی و به عموم مردم آموزش داده شده است و در این مورد نیز، تمام شهروندان، صرفا بهحساب دایورت شماره روی یکی از مراکز مخابراتی یا صداوسیما و نهادهای عمومی دیگر نباید اطمینان کرده و اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار تماس گیرنده قرار دهند.
گفتنی است امکان دایورت شماره تلفن صرفاً بهمنظور تسهیل ارتباطات مخابراتی و تلفنی کاربران و مشتریان طراحیشده و هرگونه سوء استفاده از این خدمت، پیگرد قضایی و قانونی به همراه دارد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید