کد مطلب: 

217311
با ادعای تاثیرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا؛

فیس بوک و توییتر صدها حساب کاربری ایرانیان را مسدود کردند!

فیس بوک و توییتر از مسدون کردن صدها حساب کاربری احتمالا ایرانی که می گویند بخشی از یک کارزار هماهنگ شده و تبلیغاتی بوده خبر داده اند.
فیس بوک و توییتر صدها حساب کاربری ایرانیان را مسدود کردند!

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، ناتانیل گلیچر، رئیس بخش سیاستگذاری امنیت سایبری فیس بوک، طی بیانیه ای اعلام کرد: ما ۶۵۲ صفحه، گروه و حساب کاربری ارانیان را حذف کردیم.

خبرگزاری رویترز می گوید: اطلاعاتی که شبکه امنیت سایبری "فایر آی" در اختیار این شبکه ها قرار داده به مسدودن شدن حساب های مذکور منجر شده است.

فایر آی در عین حال تاکید کرده که به نظر نمی رسد حساب ها و گروه های یاد شده با هدف اثر گذاشتن بر انتخابات میان دوره ای آمریکا به راه افتاده بود.

هم زمان، توییتر اعلام کرده که ۲۸۴ حساب کاربری که به نظر می رسد تعداد زیادی از آنها در ایران به راه افتاده بود را مسدود کرده است.

فیس بوک هم در ماه میلادی گذشته اعلام کرد که ۳۲ صفحه و حساب کاربری را بسته است. مدیران فیس بوگ گفتند که آن حساب ها برای تاثیرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر ایجاد شده بود.

این شبکه اجتماعی همچنین گفت سازندگان آن حساب‌ها تلاش کرده‌اند هویت‌شان و نزدیکی‌شان به یک کارزار روسی فعال در اختلال در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا را پنهان نگه دارند.

در همین رابطه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یکشنبه گذشته از آنچه امکان دخالت ایران در انتخابات میان دوره ای کنگره ایالت متحده خوانده، ابراز نگرانی کرد.

او در جریان سفرش به اسرائیل به شبکه ای بی سی آمریکا گفت که امکان دخالت ایران، چین، کره شمالی و روسیه در انتخابات میان دوره ای کنگره که پاییز امسال برگزار می شود، وجود دارد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در وا کنش به آن اظهارت گفت: "ما یک مثل معروف داریم که می‌گوییم کافر همه را به کیش خود ‌می‌خواند".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-22 12:22

افزودن دیدگاه جدید