کد مطلب: 

217302
آیا اپراتور آفریقایی ام.تی.ان با تحریم‌های ضدایرانی ترامپ همراهی می‌کند؟

احتمال فروش سهام 49 درصدی ام.تی.ان در ایرانسل قوت گرفت!

نظر به اعمال تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران و دشواریهای فعالیت شرکت ام.تی.ان در ایران، همچنین رسانه ای شدن اخباری مبنی بر زیان احتمالی ایرانسل، احتمال فروش سهم 49 درصدی این شرکت آفریقایی در ایرانسل قوت گرفت.
احتمال فروش سهام 49 درصدی ام.تی.ان در ایرانسل قوت گرفت!

به گزارش سیتنا، سایت تابناک در گزارشی از "خسارت احتمالی" ایرانسل از تحریم‌های جدید آمریکا خبر داده است. این در حالی است که زیان‌هایی که متوجه شرکت ایرانسل می‌شود، با توجه به عقب نشینی شرکت ام‌تی‌ان، که یکی از سهامداران اصلی شرکت ایرانسل است، امری قطعی به نظر می‌رسد.

در همین حال سایت دویچه وله نوشت: گروه ام‌تی‌ان، یک شرکت چند ملیتی است که دفتر اصلی آن در آفریقای جنوبی واقع است. این شرکت چند ملیتی در ۲۱ کشور جهان و از جمله در ایران فعالیت دارد.

بر اساس آمار منتشر شده، حجم فعالیت‌های این شرکت در ایران پس از رفع تدریجی تحریم‌ها در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. بر اساس اطلاعاتی که سایت "بلومبرگ" منتشر کرده، ایران با داشتن ۴۳ میلیون مشتری، پس از نیجریه، دومین مشتری بزرگ شرکت ام‌تی‌ان به حساب می‌آید.

گروه ام‌تی‌ان در بسیاری از کشورهای خاورمیانه فعالیت دارد. دور جدید تحریم‌های ایران اکنون به نگرانی مسئولان این شرکت در رابطه با ادامه فعالیت خود در ایران دامن زده است.

شرکت ام‌تی‌ان بیش از ۵ میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده است. عمده سرمایه‌گذاری این شرکت در ایران در بخش تلفن‌های همراه است. از جمله این شرکت با پرداخت ۲ میلیارد دلار، حدود ۴۹ درصد سهام شرکت ایرانسل را در اختیار دارد.

افزون بر آن، شرکت ام‌تی‌ان سال گذشته تصمیم گرفته بود با سرمایه‌ای حدود ۷۵۰ میلیون دلار در بخش افزایش پهنای باند و فیبر نوری برای اتصال پرسرعت اینترنت در شهرهای ایران فعالیت کند.

سایت دویچه وله افزوده است: گروه ام‌تی‌ان در بخش‌های گوناگون خدمات آنلاین نیز در ایران فعالیت می‌کند. زیرساخت‌های مربوط به پیام‌رسان‌ها نیز از جمله حوزه‌های فعالیت این شرکت در ایران است.

گروه‌ام‌تی‌ان و دور جدید تحریم‌ها

به گزارش سیتنا، در پی اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران شرایط به زیان گروه‌ام‌تی‌ان تغییر کرد.

دولت ترامپ همه شرکت‌های خارجی را از انجام معامله و همکاری اقتصادی با ایران منع کرده است. در واکنش به دور جدید تحریم‌های ایران، مسئولان شرکت ام‌تی‌ان پروژه ۷۵۰ میلیون دلاری توسعه شبکه فیبرنوری در ایران را متوقف کردند.

افزون بر آن، تحریم‌ها امکان همکاری با سیستم بانکی ایران را از بین می‌برد. همین موضوع به آنجا منجر خواهد شد که این شرکت چند ملیتی فعالیت‌های خود را در ایران کاهش دهد.

سایت تجارت‌نیوز هم به پیامدهای خروج ام‌تی‌ان از ایران برای شرکت ایرانسل پرداخته و به موضوع ۴۹ درصد سهام شرکت ایرانسل که در اختیار اپراتور آفریقایی ام.تی.ان می باشد اشاره کرده است.

در نهایت باید منتظر ماند و دید آیا این شرکت آفریقایی که طی همه این سال ها سود سرشاری از سرمایه گذاری در حوزه تلفن همراه ایران برده است، خاک ایران را ترک می کند و یا به فعالیت در ایران ادامه می دهد؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-21 23:28

افزودن دیدگاه جدید