کد مطلب: 

217296

مایکروسافت می‌گوید نقشه هکرهای روس را در آمریکا خنثی کرده است

شرکت مایکروسافت می‌گوید تلاش هکرهای روسیه برای سرقت اطلاعات از گروه‌های محافظه‌کار داخل آمریکا را خنثی کرده است.
مایکروسافت می‌گوید نقشه هکرهای روس را در آمریکا خنثی کرده است

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، این شرکت بزرگ تولیدکننده نرم‌افزار اعلام کرده است که هکرهای روسی تلاش کرده بودند که از سازمان‌ها و اندیشکده‌های سیاسی از جمله موسسه بین‌المللی جمهوری‌خواهان و موسسه هادسن دزدی اطلاعات کنند.

مایکروسافت با حکم دادگاه برای مختل کردن شش دامنه اینترنتی وارد عمل شده که از سوی گروهی موسوم به استرونتیوم، مرتبط با دولت روسیه، ایجاد شده بود.

روسیه هر گونه دخالت در سرقت اطلاعات را رد کرده و مایکروسافت را به ورود به بازی‌های سیاسی متهم کرده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، گفت که واکنش کشورش به این گزارش‌ها مانند همیشه است: "ما از این که آنها به کدام هکرها اشاره دارند، بی‌خبریم و نمی‌دانیم که این دخالت‌ها شامل چه چیزی بوده است."

پسکوف با اشاره به نگرانی‌ها از دخالت روسیه در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا و اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ گفت: "ما از آمریکا می‌شنویم که دخالتی در انتخابات صورت نگرفته است."

مایکروسافت ابراز نگرانی کرده که تلاش هکرهای روس، در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، ممکن است شامل تهدیدی گسترده‌تر علیه سازمان‌هایی باشد که با دو حزب اصلی دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در ارتباط هستند.

به گفته مایکروسافت علاوه بر دو موسسه محافظه‌کار آمریکایی، تعدادی از دفاتر و خدمات سنای آمریکا هم در معرض خطر هکرها قرار داشته‌اند.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش داده است که دو موسسه‌ای که هدف قرار گرفته‌اند قبلا از طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بوده‌اند اما اکنون به دلیل درخواست وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در جبهه مخالف قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-21 21:56

افزودن دیدگاه جدید