کد مطلب: 

217115

آذری جهرمی: مشکل کشور توسعه نیست، بلکه عدم توسعه‌ی متوازن است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات در عصر حاضر، گفت: امروزه توسعه فناوری اطلاعات به گونه ای است که فقدان آن را به شدت احساس می کنیم.
آذری جهرمی: مشکل کشور توسعه نیست، بلکه عدم توسعه‌ی متوازن است

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات در شورای اداری شهرستان جم، با اشاره به توسعه هایی که در سال های اخیر و‌ به ویژه طی یک سال گذشته در استان بوشهر اتفاق افتاده است، افزود: توسعه فناوری به گونه ای است که اگر آن را از ما بگیرند فقدان آن را به شدت احساس می کنیم. امروز وضعیت ارتباطات در ایران بهتر از کشور آذربایجان است و ظرفیت ارتباطات بین الملل در کشور به ۱.۵ ترا رسیده است.

وزیر جوان کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه در ماه گذشته میزان مشترکین پهن باند ایران از ترکیه بیشتر شده است، تصریح کرد: مشکل ما در کشور توسعه نیست، بلکه عدم توسعه متوازن است؛ چراکه سالیان گذشته سرمایه گذاری صورت نگرفته است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه انتظار داریم که با توجه به توسعه هایی که رخ داده شاهد ارتقای رتبه شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات باشیم، گفت: امروز رشد و توسعه انجام شده در کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار قابل توجه بوده است اما به خاطر محدودیت های فرهنگی دسترسی به بعضی از سایت های بین المللی مسدود شده است، امکان بهره برداری کامل از ظرفیت های ایجاد شده فراهم نباشد.

وی با بیان گوشه ای از دستاوردهای جوانان ایرانی در حوزه فناوری، گفت: اینکه امروز یک بازی رایانه ای ایرانی ۱۰ میلیون نصب فعال دارد دستاورد خوبی است.

وی افزود: امروز در تمام شهرستان های استان بوشهر نسل سوم و‌ چهارم پهن باند در دسترس است اما در حوزه تلفن ثابت علیرغم شروع توسعه فیبر خانگی هنوز عقب ماندگی هایی داریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-16 19:37

افزودن دیدگاه جدید