کد مطلب: 

217104
آذری جهرمی در جمع نخبگان شهرستان عسلویه:

طی یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای پوشش پهن باند موبایل در استان بوشهر سرمایه گذاری شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه پهنای باند، گفت: عدم تملک اراضی برای توسعه شبکه موبایل و تاخیر در دست یابی به سایت های موبایل برای تعمیر و اصلاح، دو مشکل اساسی توسعه در منطقه عسلویه است.
طی یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای پوشش پهن باند موبایل در استان بوشهر سرمایه گذاری شد

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز (پنجشنبه) به استان بوشهر سفر کرد و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام شهرستان عسلویه در نشست با فعالان اجتماعی، نخبگان و روحانیون اهل سنت این شهرستان، با اشاره به سابقه آشنایی اش با شهرستان عسلویه، گفت: این منطقه از گذشته نه تنها برای ساکنان بومی بلکه برای افراد از نقاط دیگر کار ایجاد می کرد و به برکت نظام اسلامی انتظار این است که توسعه های بی نظیری که در عسلویه رخ داده است به صورت متوازن باشد و مردم بومی نیز شیرینی این توسعه ها را بچشند.

وی با بیان اینکه امیدوار است با توسعه صنایع پایین دستی در حوزه پتروشیمی بسیاری از مشکلات این منطقه رفع شود، افزود: بر اساس بخشنامه استانداری بوشهر که اوایل تابستان امسال ابلاغ شد، حداقل نیمی نیروهای تخصصی و تمامی نیروهای عمومی شرکت های مستقر در عسلویه باید بومی منطقه باشند.

آذری جهرمی به موضوع آلودگی هوای عسلویه اشاره کرد و ادامه داد: از قبل همواره پیگیر مشکلات آلودگی هوای منطقه بودم و قطعا آن را دوباره پیگیری و منعکس می کنم چراکه موضوعی نیست که راه حل نداشته باشد و امیدوارم از همه ظرفیت ها برای رفع مشکل آلودگی استفاده شود.

وزیر جوان کابینه دولت دوازدهم با اشاره به عقب ماندگی انباشته ای که از گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر وجود داشته است، تصریح کرد: خوشبختانه با سرمایه گذاری های انجام شده امسال استان بوشهر در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به رتبه هشتم کشوری رسید به طوری که فقط طی یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری برای پوشش پهن باند موبایل صورت گرفت تا سرعت اینترنت نسل سوم و‌ چهارم در عسلویه از متوسط آن در استان بوشهر بالاتر باشد.

وزیر ارتباطات یکی از مشکلات توسعه ای در منطقه عسلویه را تاخیر در هماهنگی برای انجام اصلاحات و تعمیرات سایت های موبایل دانست که اکثرا در طرح های در حال اجرای منطقه قرار گرفته اند و توضیح داد: بعضا تا ۷۲ ساعت هماهنگی بابت دسترسی به سایت های موبایل زمان می برد که باعث می شود رفع اختلالات زمان بر شود.

وی همچنین احداث سایت های جدید را به دلیل مشکل در تملک اراضی با مشکل روبرو دانست و افزود: اکنون بسیاری از تجهیزات تهیه و آماده نصب شده است در حالیکه به دلیل عدم تملک اراضی، توسعه با تاخیر مواجه شده است.

آذری جهرمی عدم توسعه تلفن ثابت در منطقه را ناراحت کننده عنوان کرد و ادامه داد: شرکت مخابرات گزارش داده که از طریق فیبر نوری ظرف سه ماه هیچ درخواست تلفن ثابتی در نوبت نباشد.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید در ادامه اعلام کرد که ظرف سه ماه تمام تجهیزات برقراری ارتباطات روستایی منطقه که منسوخ شده اند ارتقا یافته و به روز می شوند.

عضو شورای عالی فضای مجازی همچنین از ارایه برنامه تکمیل پوشش ارتباطات استان بوشهر طی شش ماه آینده خبر داد و گفت: مطابق برنامه ششم توسعه مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزارنفر باید از اینترنت رایگان بهره ببرند بنابراین ۱۰۸ هزار مدرسه وجود دارند که تا پایان برنامه ششم توسعه کشور به شبکه وصل می شوند.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: روحانیون اهل سنت در این منطقه علاقمند به نظام، وطن دوست و همراه با برادران شیعه در حل مسائل منطقه گام برمی دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-16 13:34

افزودن دیدگاه جدید