کد مطلب: 

217058
دادستان کل کشور:

تلگرام و اینستاگرام از نظر اخلاقی و امنیتی برای کشور ما بلا ایجاد کرده است/ وقتی بعضی از این شبکه ها را در کارگروه مصادیق، فیلتر می‌کنیم بعضی از آقایان صدایشان بلند می‌شود/ فضای مجازی نباید بی کنترل باشد

دادستان کل کشور، گفت: تلگرام و اینستاگرام از نظر اخلاقی و امنیتی برای کشور ما بلا ایجاد کرده است. ما کشور عقب‌افتاده‌ای نیستیم که نتوانیم از این ابزارها متناسب با نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم. این ملت از نظر سطح علمی حرف اول را می‌زند.
تلگرام اینستاگرام از نظر اخلاقی و امنیتی برای کشور ما بلا ایجاد کرده است/ وقتی بعضی از این شبکه ها را در کارگروه مصادیق فیلتر می‌کنیم می‌بینیم بعضی از آقایان صدایشان بلند می‌شود/ فضای مجازی نباید بی کنترل باشد

به گزارش سیتنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در سومین همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی، گفت: برخورد با همه آسیب‌ها در جامعه تنها بر عهده قوه قضاییه نیست زیرا دو قوه دیگر و هدایتگران افکار جامعه هم مسئولند.  

وی افزود: امروز استفاده از فضای مجازی و بهره گیری از این فناوری نوین در سراسر دنیا یکی از مسایل بسیار مهم است و لازم است خود را بروزرسانی کنیم و از متخصصان امر استفاده کنیم. ما مقداری در این زمینه عقب هستیم. آقای فیروزآبادی می دانند فضای مجازی چقدر مورد اهتمام مقام معظم رهبری است.

دادستان کل کشور ادامه داد: مرکز ملی فضای مجازی به وجود آمد و تلاش های زیادی می شود اما آیا ما از این ابزار مهم آنگونه که باید و شاید برای مدیریت فضای مجازی استفاده کرده ایم؟ به نظرم کوتاهی کردیم.

وی ادامه داد: می دانم فیروزآبادی تلاش زیادی می کند ولی بخش اندکی از کار دست ایشان است. آنجا که باید اراده قوی برای ساماندهی فضای مجازی باشد، نیست.

دادستان کل کشور با بیان اینکه تلگرام و اینستاگرام بلاهای زیادی برای مردم داشتند، گفت: ما یک کشور عقب افتاده ناتوان نیستیم و این ملت رشید است و در دنیا از لحاظ سطح معلومات حرف اول را می زند. جوانانی که می توانند کشور را نجات دهند و مدیرانی که عزمشان می تواند کارساز باشد ولی آنگونه که باید جزم ندارند.

منتظری افزود: وقتی بعضی از این شبکه ها را در کارگروه مصادیق مجرمانه می‌بندیم و فیلتر می‌کنیم می‌بینیم بعضی از آقایان صدایشان بلند می‌شود و ۶ وزیر به من نامه می نویسند و می خواهند که جلسه بگذاریم تا رفع فیلتر کنیم که من نرفتم زیرا می بینم در اینجا شریک در جرم خواهم شد.

منتظری افزود: از مردم می خواهم تحقق شبکه های مجازی داخلی را مطالبه عمومی کنند زیرا ما ابزار لازم را داریم ، درست است که یک عده ای مخالفند.  

وی ادامه داد: اکثریت این ملت به پای نظام جمهوری اسلامی ایستادند و عزیزان خودشان را در راه تحکیم دین از دست داده اند و یکی از نشانه های آن این است که مردم با همه فشارهای اقتصادی تحمل می کنند و ایستادند و دشمن چقدر تلاش کرد که عده ای را به خیابان ها بکشاند و از مجموع هشتاد میلیون نفر، جمعیتی که به ندای دشمن پاسخ دادند، به پنج هزار نفر  هم نرسید.

وی اضافه کرد: من به عنوان مدعی العموم مطالبه می کنم و ما ذره ای اعتقاد نداریم که شبکه ها را ببندیم. ما فقط مطالبه گر هستیم که فضای مجازی از آلودگی ها نجات یابد و این اتوبان را باید از فساد و عناصر مفسد پاکسازی کرد و فضای مجازی نباید بی کنترل باشد. اگر این کار منطقی انجام نشود به همه عرصه های زندگی لطمه وارد می شود.

منتظری افزود: از این فضای مجازی خیلی می شود استفاده خوب کرد ولی باید ساماندهی شود.

دادستان کل کشور  با برشمردن جرایم مالی گفت: یکی از جرایم مالی رباخواری است و هیچ بلایی بدتر از رباخواری در جامعه نیست و آنقدر بد و خطرناک است که خدا از این آسیب و بلا به عنوان جنگ با خدا در قران نام برده است. قماربازی نوع دوم از جرایم مالی است.

وی با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم که فضای مجازی تبدیل به قمارخانه شود، گفت: کلاهبرداری هایی که در فضای مجازی صورت می گیرد ببینید چقدر زیاد است. مردم برای رفتن به کربلا پول به سایت می ریزند ولی متاسفانه بعد کلاهبرداری می شود. سرقت  یکی دیگر از جرایمی است که از طریق رایانه انجام می شود. گلدکوئست هم یکی دیگر از جرایم است که مسئول آن فتا و بانک مرکزی و ... است که هم افزایی کنند تا بتوانند انشاالله بر این آسیب ها فایق آیند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-15 15:13

افزودن دیدگاه جدید