کد مطلب: 

217055

بهره برداری از اولین ماژول اینترنت اشیاء بر بستر NB-IoT ساخت داخل در شبکه همراه اول

همراه اول موفق شد اولین مودم ارتباطی اینترنت اشیاء بر بستر NB-IoT ساخت داخل را در شبکه خود به بهره برداری برساند.
بهره برداری از اولین ماژول اینترنت اشیاء بر بستر NB-IoT ساخت داخل در شبکه همراه اول

به گزارش سیتنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای تأکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر استفاده از توانمندی های بومی، همراه اول موفق شد اولین ماژول ارتباطی NB-IoT چند منظوره ساخت داخل را با موفقیت طراحی و تولید کرده و به بهره برداری برساند.

تولید این ماژول گام مؤثری در جهت دسترسی به مفاهیم شهرهوشمند، خانه هوشمند، شهروند هوشمند، کشاورزی هوشمند، انرژی هوشمند و... است. این ماژول قابلیت این را دارد که به تولید انبوه برسد و می تواند هر نوع دستگاهی را به شبکه NB-IoT متصل کند. در حال حاضر مصرف عمده این ماژول در حوزه گاز، برق و آب است.

گفتنی است همراه اول در ماه های گذشته بسترهای لازم برای آزمایش تولیدات ۶ شرکت مودم ساز و۴ شرکت کنتورساز داخلی را در شبکه رادیو، انتقال و core همراه اول بر بستر NB-IoT ایجاد کرده و در نهایت با بومی سازی پلتفرم های لازم برای پیاده سازی این اکوسیستم، آن را به مرحله تولید رسانده است. در این پروژه تمام لایه های رادیو، شبکه، انتقال و core در داخل بستر ارتباطی همراه اول به روزرسانی شده و برای اولین بار در کشور توسط شرکت ارتباطات سیار ایران و شرکت ملی گاز در جهت مدیریت هرچه بهتر انرژی در کشور اجرایی شده است.

پیش از این شرکت ملی گاز ایران در ۹ بهمن ماه ۹۵، تفاهمنامه هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور را با همراه اول امضا کرده بود و به زودی نیز کنتور هوشمند برق با همکاری وزارت نیرو و کنتور هوشمند آب با همکاری وزارت جهاد کشاورزی بر بستر NB-IoT راه اندازی خواهد شد. بر این اساس در حال حاضر همراه اول تنها اپراتوری است که موفق به راه اندازی بومی این طرح شده است. هوشمندسازی کنتورها، یکی از مهمترین حوزه های اینترنت اشیا (IoT) در جهان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-08-15 14:50

افزودن دیدگاه جدید