کد مطلب: 

217047
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات، مطرح کرد:

ضرر 2000 میلیارد ریالی شرکت های عضو سندیکای صنعت مخابرات از تصمیم جدید ارزی وزارت صنعت/ این گروه از واردکنندگان از پرداخت مابه التفاوت معاف و با ترخیص فوری مواد اولیه موافقت شود

در پی تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ترخیص برخی کالاها با اخذ مابه‌التفاوت نرخ ارز، سندیکای صنعت مخابرات ایران طی نامه ای خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به ضرر 2000 میلیارد ریالی شرکت های عضو این سندیکا از این تصمیم، از مهندس آذری جهرمی درخواست کرده اند که دستور دهد تا به روش مناسب و با بررسی های کارشناسی، این گروه از واردکنندگان از پرداخت مابه التفاوت معاف و با ترخیص فوری مواد اولیه و تجهیزات زمینه تولید و انجام پروژه ها فراهم گردد.
ضرر 2000 میلیارد ریالی شرکت های عضو سندیکای صنعت مخابرات از تصمیم جدید ارزی وزارت صنعت/ این گروه از واردکنندگان از پرداخت مابه التفاوت معاف و با ترخیص فوری مواد اولیه موافقت شود

به گزارش سیتنا، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران طی نامه ای خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زیان شرکت های مخابراتی عضو این سندیکا از تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ترخیص برخی کالاها با اخذ مابه‌التفاوت نرخ ارز اشاره کرد.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای مهندس جهرمی
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات  

با سلام و احترام؛
همانطوریکه استحضار دارید هیات محترم وزیران طبق بند 5 مصوبه شماره 63793/ت55633 ﻫ مورخ 97/05/16، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان را مکلف نموده که ضمن اخذ مابه التفاوت ”نرخ ارز زمان پرداخت“ و ”نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص“ نسبت به صدور مجوز ترخیص اقدام نماید.
از یک طرف شرکت های عضو این سندیکا تولید کننده و تأمین کننده تجهیزات و خدمات برای سازمانها و شرکتها هستند بنابر این فروش آنها به کارفرمایان بر مبنای انتخاب در مناقصات و استعلامها و عقد قرارداد می باشد.
از طرف دیگر قیمت تمام شده و فروش کالا و خدمات با نرخ ارز در زمان حضور در مناقصات و انعقاد قراردادها محاسبه شده، لذا پرداخت هرگونه مابه التفاوت موجب ضررو زیان هنگفت برای اعضای این سندیکا می شود که تاکنون حدود 2000 میلیارد ریال تخمین زده شده است.
مشتریان اصلی کالا و خدمات شرکتهای عضو این سندیکا عبارتند از شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای ارتباطی تحت پروانه سازمان تنظیم مقررات و شرکتها و سازمانهای مصرف کننده تجهیزات و خدمات مخابراتی.

ضمن احترام کامل به مصوبه هیات محترم وزیران جهت ساماندهی و مدیریت بازار؛
خواهشمند است دستور فرمائید که به روش مناسب و با بررسی های کارشناسی، این گروه از واردکنندگان از پرداخت مابه التفاوت معاف و با ترخیص فوری مواد اولیه و تجهیزات زمینه تولید و انجام پروژه ها فراهم گردد.
ضمناً به استحضار می رسانیم، این سندیکا برای تعیین مصادیق و اعلام نظر تخصصی جهت تشخیص سره از ناسره آمادگی کامل دارد.   

فرامرز رستگار
دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکا

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-15 12:21

افزودن دیدگاه جدید