کد مطلب: 

216933

رییس روابط عمومی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در جمع خبرنگاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: یکی از رویکردهای جدید روابط عمومی در این دوره معرفی طرح های ملی این وزارتخانه است و اطلاع رسانی صحیح درباره چنین طرح هایی می‌تواند ما را با کاروان تحول دیجیتال همراه و زمینه شفاف‌سازی در جامعه را بیش از پیش فراهم کند.
رییس روابط عمومی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است

به گزارش سیتنا، سید جمال هادیان طبایی زواره در نشست صمیمانه با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: در 20 سال فعالیت در این حوزه هیچ صنف و قشری را به عزت نفس، مناعت طبع و آزادگی خبرنگاران ندیده ام.
وی درباره رویکرد جدید روابط عمومی این وزارتخانه افزود: در رویکرد جدید روابط عمومی به دنبال معرفی طرح های ملی و نهادینه شدن آنها در جامعه هستیم و در این راه از تمام طرفیت های فرهنگی هنری و رسانه‌ای بهره خواهیم برد.
هادیان درباره ضرورت اطلاع رسانی درباره طرح‌هایی چون دولت الکترونیک گفت: اجرای این طرح موجب کاهش بروکراسی اداری و هزینه‌های غیرضروری، افزایش بهره‌وری، شفاف سازی و جلوگیری از فساد می شود و با اطلاع رسانی صحیح هم مردم به مزایا و مواهب این طرح ملی پی می برند و هم نهادها در برابر پیوستن به این طرح مقاومت کمتری از خود نشان خواهند داد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات افزود: اگرچه تیترهای داغ سیاسی طرفداران بیشتری دارد اما معرفی طرح های ملی چون دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات، اینترنت اشیا، کسب و کارهای نوپا، اینترنت کودکان، توسعه پوشش‌ تلفن همراه و اینترنت پرسرعت به نقاط کمتر برخوردار، توسعه فرودگاه پیام، افزایش دستگاه‌های خودپرداز پست بانک و ده ها طرح و خدمت دیگر از اهمیت زیادی در رفع موانع و مشکلات جامعه و هموار کردن مسیر توسعه برخوردارند. از این رو از همه رسانه ها دعوت می کنم برای تهیه خبر و گزارش مستند درباره این طرح های ملی با ما همکاری کنند.
وی ادامه داد: به طور مثال، با استفاده از اینترنت اشیا می‌توانیم در حوزه کشاورزی تا 35 درصد در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم، بهره وری را افزایش و هزینه ها را کاهش دهیم و اینها تنها گوشه ای از مزایای اینترنت اشیاست.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات درباره فعالیت کسب و کارهای نوین نیز تصریح کرد: شما با معرفی این کسب و کارها به رونق آنها کمک خواهید کرد و سرعت رشدشان را زیادتر می کنید.
وی گفت: توسعه پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستایی که با تلاش زیادی صورت می پذیرد زمینه های توسعه روستایی را فراهم می کند و مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش می دهد.
هادیان در ادامه درباره اقدامات انجام شده در فرودگاه پیام نیز توضیح داد: فاز مسافربری این فرودگاه از شهریورماه آغاز به کار می کند و یکی از ویژگی های منحصر به فرد این فرودگاه دسترسی به خطوط ریلی، هوایی و زمینی امکان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات با اشاره به نصب هزار دستگاه خودپرداز در روستاها، خاطرنشان کرد: با تلاش پست بانک در آینده ای نزدیک تعداد خودپردازهای روستایی به 5000 خودپرداز خواهد رسید.
وی با بیان اینکه یکی از انتظارات وزیر ارتباطات از روابط عمومی آماده سازی بستر معرفی طرح های این وزارتخانه است، اظهار کرد: واگذاری خانه مستوفی الممالک برای احیا، مرمت و تعریف کاربری به روابط عمومی نشان از اعتماد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به روابط عمومی دارد و ما نیز با انجام مطالعه دقیق کارشناسی در صدد احیای این خانه تاریخی هستیم.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات ادامه داد: کار خبرنگار نقادی است و نقد منصفانه سازنده است. نقد سبب می شود مطالبات افکار عمومی را درک کنیم. از فراموشی در آییم و اشتباهات و خطاهای سهوی را تصحیح کنیم. از این رو از نقد کارشناسی و منصفانه استقبال می کنیم و برای پاسخگویی به نمایندگان افکار عمومی که شما خبرنگاران هستید آمادگی داریم.
بر اساس این گزارش در پایان این نشست، خبرنگاران سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را با رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در میان گذاشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-13 16:28

افزودن دیدگاه جدید