کد مطلب: 

216793
برقراری بستر مبادلات مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و گرجستان؛

نمایشگاه دائمی عرضه‌ی محصولات دانش‌بنیان ایران در گرجستان دایر شد

در راستای انجام تعاملات لازم با مقامات ارشد گرجستان، بستر مبادلات مشترک میان شرکت‌های دانش‌بنیان دو کشور ایران و گرجستان فراهم شد، که در راستای این اقدام نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات دانش‌بنیان در این کشور دایر شد.
نمایشگاه دائمی عرضه‌ی محصولات دانش‌بنیان ایران در گرجستان دایر شد

به گزارش سیتنا، در پی برگزاری دومین نشست تجاری B2B ایران در کشور گرجستان، که باهدف برقراری ارتباط تجاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و گرجی برگزار شد، بستر مبادلات مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان دو کشور ایران و گرجستان فراهم می‌شود.
در طی این رویداد؛ علی‌رضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در نشست با قائم‌مقام وزیر بهداشت گرجستان، به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پزشکی در این سفر و انجام تعاملات همکاری دوجانبه و حمایت از سرمایه‌گذاری و صادرات محصولات دانش‌بنیان ایران ساخت تأکید کرد.
در حاشیه تعاملات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و گرجی؛ هماهنگی لازم با مقامات سه وزارتخانه مربوطه در کشور گرجستان ایجاد شد.
در حاشیه سفر هیئت ایرانی به گرجستان به سرپرستی  علی‌رضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی؛ بود ضمن بازدید از تکنولوژی پارک گرجستان، جلسه‌ای با روسای پارک فناوری و آژانس‌های سرمایه‌گذاری و نوآوری گرجستان برگزار شد.
دلیری همچنین با رییس آژانس فناوری و سرمایه‌گذاری گرجستان و رییس تکنو پارک این کشور دیدار کرد. در دیدار معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی؛ با خارانیشویلی قائم‌مقام وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش گرجستان؛ توافق همکاری مشترک با دانشگاه‌های دو کشور صورت گرفت.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی؛ در مراسم افتتاحیه برگزاری جلسات B2B شرکت‌های ایرانی و گرجی در تفلیس، با اشاره به انجام تعاملاتی با مقامات ارشد گرجستان، از فراهم شدن بستر مبادلات مشترک با توافق شرکت‌های دو طرف خبر داد.
دیدار با مقامات عالی وزارت بهداشت گرجستان به‌منظور توسعه روابط همکاری دو کشور از دیگر خروجی‌های این بازدید بود.
قائم‌مقام وزیر بهداشت در این دیدار؛ با اشاره به خصوصی بودن حداقل هشتاد درصد مراکز پزشکی و همچنین 100 درصد داروخانه‌ها و شرکت‌های حوزه خدمات بهداشتی؛ خواهان تعاملات و همکاری‌های بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان که تولید ساخت ایران است شد و همچنین بر  بسترسازی و ایجاد سرمایه‌گذاری متقابل اعلام آمادگی کرد.
وی همچنین آمادگی خود را برای بررسی طرح‌ها و پیشنهادات محصولات حوزه بهداشت ساخت ایران اعلام کرد و گفت: از طریق ایجاد صندوق مالی معتبر در راستای  ارتباطات و سرمایه‌گذاری با ریسک‌پذیری مطلوب اعلام آمادگی می‌کنیم.
بر اساس این گزارش؛ فاز اول مرکز تجاری فناوری ایران در گرجستان توسط علی‌رضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی افتتاح شد؛ این مرکز فناوری با حمایت مادی و معنوی معاونت علمی راه‌اندازی شده است و 80 محصول فناورانه ایران را به‌صورت دائمی به نمایش می‌گذارد.
گفتنی است، دفتر مبادلات فناوری ایران و گرجستان توسط علی‌رضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در تفلیس افتتاح شد. همچنین انعقاد قرارداد سه  شرکت دانش‌بنیان با شرکت‌های گرجی در حین برگزاری جلسات B2B از خروجی‌های ملموس این سفر است، که مذاکرات شرکت‌ها با یکدیگر حاکی از تعداد زیادی قرارداد در آینده خواهد بود.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-11 21:57

افزودن دیدگاه جدید