کد مطلب: 

216768

آذری جهرمی: باید حوزه‌ی صنعتی سازی و صادرات محصولات "نانو" تقویت شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: برای رفع موانع و تسهیل در توسعه‌ی صادرات محصولات نانو، تلاش می‌کنیم.
آذری جهرمی: باید حوزه‌ی صنعتی سازی و صادرات محصولات "نانو" تقویت شود

به گزارش سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و جمعی از مدیران ارشد این دو بخش در نشست معرفی دستاوردهای نانو در ایران شرکت کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه با اشاره به گزارشی که درباره وضعیت دستاوردهای نانو در کشور ارایه شد، گفت: اقدامات خوبی در حوزه فناوری نانو و در بخش تولید علم انجام شده و در مسیر صنعتی سازی و صادرات نیز گام هایی برداشته شده اما نیاز به تقویت این حوزه احساس می شود.

وی با بیان اینکه، دستاوردهای جوانان ایرانی در حوزه نانو با یک برنامه هدفمند و دانش محور به سطح خوبی رسیده است، افزود: در آینده، نانو به عنوان یک صنعت پایه در بالا بردن بهره وری کاربرد بسیاری پیدا می کند.

آذری جهرمی که ریاست کمیسیون های مشترک ایران با اندونزی و ایران با مالزی را به عهده دارد یکی از موضوعات اساسی برای همکاری مشترک با این دو کشور را فناوری نانو اعلام کرد و گفت: برای حضور شرکت های فعال در حوزه صنایع دریایی، پتروشیمی و خودرویی در این دو کشور و استفاده از توان ایران در فناوری نانو، باید برنامه ریزی و هدف گذاری شود.

وی در این جلسه با تاکید به اینکه تلاش می کنیم تا موانع برای توسعه صادرات در این حوزه برداشته شود، گفت: اختصاص اعتبار برای حمایت از توسعه صادرات نیز می تواند در این حوزه موثر باشد.

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه  توسعه فناوری نانو در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت فناوری نانو و دستاوردهای آن در کشور ارایه کرد و از وزیر ارتباطات به عنوان رییس کمیسیون مشترک ایران و اندونزی خواست که برای توسعه صادرات دستاوردهای نانو به این کشور حمایت های لازم را داشته باشد.

در پایان این جلسه، مهندس آذری جهرمی از نمایشگاه فناوری نانو در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بازدید کرد و در جریان آخرین دستاورد های این ستاد در حوزه نانو قرار گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-11 14:24

افزودن دیدگاه جدید