کد مطلب: 

216655

بنیانگذار ویکی‌لیکس درباره‌ی دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شهادت می‌دهد

وکیل جولیان آسانژ می گوید: بنیانگذار ویکی لیکس در حال بررسی پیشنهاد حضور در کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا برای ادای شهادت در مورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکاست.
بنیانگذار ویکی‌لیکس درباره‌ی دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شهادت می‌دهد

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، جنیفر رابینسون، وکیل جولیان آسانژ اظهار داشت: «درخواست کمیته سنای آمریکا مهر تائیدی است بر علاقه آنها به شنیدن اظهارات آقای آسانژ!»

وی افزود: «کمیته تحقیق درخواست کرده است که او [جولین آسانژ] شخصا در زمان و مکان مورد توافق دو طرف حضور پیدا کند. ما به طور جدی این پیشنهاد را در دست بررسی داریم اما باید اطمینان حاصل کنیم که حفاظت از آقای آسانژ تضمین شده است.»

پایگاه ویکی لیکس نامه ای از کمیته سنای آمریکا منتشر کرد که در آن از جولیان آسانژ خواسته شده بود برای مصاحبه با این کمیته اعلام آمادگی کند.

بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس برای جلوگیری از استرداد خود به سوئد از سال ۲۰۱۲ تاکنون به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است. او در سوئد با اتهام ارتکاب جرائم جنسی روبه رو بود. این در حالی است که اکنون دیگر اتهامی در سوئد متوجه جولیان آسانژ نیست.

با این حال او از بیم بازداشت از طرف پلیس بریتانیا به دلیل نقض شرایط آزادی به شرط وثیقه در سفارت اکوادور باقی مانده است. جولیان آسانژ همواره تاکید کرده که از احتمال استرداد خود به آمریکا به دلیل انتشار اسناد محرمانه نظامی و دیپلماتیک ایالات متحده بیمناک است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-09 21:18

افزودن دیدگاه جدید