کد مطلب: 

216620

زلزله هوآوی در بازار لپ تاپ های فوق سبک دنیا با Huawei MateBook X Pro

به گفته Forbes کیفیت ساخت MateBook X Pro همانند گوشی های پرچم دار این شرکت علاوه بر زیبایی فوق العاده، حسی پریمیوم در طراحی و استحکام مثال زدنی داشته و لمس بدنه تمام فلزی و یکپارچه آن حس خوشایندی دارد چراکه لبه های بدنه به خوبی خم خورده و زوایای خوبی دارد.
زلزله هوآوی در بازار لپ تاپ های فوق سبک دنیا با Huawei MateBook X Pro

به گزارش سیتنا، لپ تاپ Huawei MateBook X Pro که در نمایشگاه MWC اسپانیا امسال معرفی شد توجه بسیاری از رسانه ها و کارشناسان حوزه فناوری را به سوی خود جلب کرد. به عنوان نمونه The Verge به عنوان یکی از رسانه های معتبر حوزه فناوری اطلاعات در دنیا از این لپ تاپ به عنوان "بهترین لپ تاپی که هم اکنون در بازار موجود است" یاد کرده است. هوآوی در بازار پرچم داران گوشی های هوشمند تلاش زیادی کرد تا توانست جایگاه فعلی را بدست آورد ولی در مورد لپ تاپ، در دومین تلاش خود توانست مدلی را عرضه کند که هماورد جدی برای شرکت های مطرح در این حوزه باشد. در ادامه به بررسی جامع این لپ تاپ هوآوی در رسانه معتبر Forbes می پردازیم.

به گفته Forbes کیفیت ساخت MateBook X Pro همانند گوشی های پرچم دار این شرکت علاوه بر زیبایی فوق العاده، حسی پریمیوم در طراحی و استحکام مثال زدنی داشته و لمس بدنه تمام فلزی و یکپارچه آن حس خوشایندی دارد چراکه لبه های بدنه به خوبی خم خورده و زوایای خوبی دارد.

این لپ تاپ اولین لپ تاپ دنیا با مانیتور FullView است. مانیتور FullView یا تمام صفحه و بدون حاشیه تاکنون تنها در گوشی های تلفن همراه به کار گرفته شده بود و هوآوی اولین شرکتی است که موفق شده در لپ تاپ Huawei MateBook X Pro از این فناوری تولید صفحه نمایش بهره ببرد.

اندازه این صفحه نمایش 13 اینچ و رزولوشن آن 3000 در 2000 پیکسل در صفحه می باشد که برای لپ تاپی در این حد و اندازه رقم کاملاً قابل قبولی است. نکته جالب دیگر در ارتباط با این صفحه نمایش این است که هوآوی آن را لمسی در نظر گرفته و حساسیت لمسی آن نیز قابل قبول است.

MateBook X Pro لپ تاپی است که شما عاشق نوشتن با آن خواهید شد. تایپ با صفحه کلید این لپ تاپ با کلید هایی که کاملاً از هم مجزا و اندازه مناسبی در کنار نور پس زمینه زیر کلید برای کار در محیط های تاریک هم دارد بسیار لذت بخش است.

نویسنده این مقاله در Forbes توانسته با این صفحه کلید رکورد تایپ خود را که 107 کلمه در دقیقه بود بشکند!

تاچ پد این لپ تاپ نیز بسیار بزرگ طراحی شده و کار کردن با آن برای مانیتوری با دقت بالا در این لپ تاپ بسیار راحت است. با این تاچ پد شاید شما هم عادت جاری در استفاده از موس به جای تاچ پد در هنگام استفاده از لپ تاپ را ترک کنید!

این لپ تاپ از دو پورت USB-C برخوردار است که یکی از آنها برای شارژ لپ تاپ هم به کار می رود. به علاوه یک پورت USB 3.0 با سایز اصلی هم در این لپ تاپ پیش بینی شده است. در کنار این پورت ها تنها یک جک هدفون 3.5 میلی متری قرار گرفته و خبری از هیچ پورت دیگری نیست تا طراحی مینیمال این لپ تاپ با پورت های زیاد و بی مصرف لطمه نخورد.

در تست های مختلف در رسانه های معتبر دیگر برتری کارایی پردازشی این لپ تاپ در قیاس با رقیب خود یعنی MacBook اپل ثابت شده است. اپل در لپ تاپ های خود هنوز از نسل هفتم پردازنده های اینتل بهره می برد ولی هوآوی در این لپ تاپ از نسل هشتم پردازنده های اینتل بهره برده است.

پردازنده این لپ تاپ در سری Core i7 با سرعت پردازشی 1.8 Ghz در کنار 16 گیگابایت رم قدرت پردازشی مناسبی را به این مدل حتی برای کارهای گرافیکی داده است. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ هم ساخت Nvidia در سری MX150 بوده که توانی بیش از توان پردازش کارهای عادی روزانه را در اختیار MateBook X Pro قرار داده است.

از دیگر امکانات این لپ تاپ می توان به سنسور اثر انگشت آن که زیر دکمه پاور دستگاه قرار گرفته اشاره کرد. اینکه مکان مجزایی برای سنسور اثر انگشت د راین لپ تاپ در نظر گرفته نشده موجب شده که طراحی ساده آن دست نخورده باقی بماند.

ابتکار دیگر هوآوی در طراحی این لپ تاپ قرار دادن وبکم در صفحه کلید آن بوده است که با حالت مکانیکی خوشایندی با اشاره ای نرم از جای خود بیرون می آید.

از بسیاری جهات هوآوی ابتکارات زیادی را برای اولین بار در بازار لپ تاپ های دنیا در این مدل بکار گرفته است، ابتکارهایی که از شرکت های دیگر تولید کننده لپ تاپ که سالیان سال در این حوزه حضور دارند شاهد نبودیم. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-09 11:41

افزودن دیدگاه جدید