کد مطلب: 

216481
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باشگاه خبرنگاران:

قیمت گوشی تلفن همراه وابسته به تثبیت بازار ارز است/ امیدوارم با اجرای بسته‌ی ارزی جدید، این بازار به تثبیت برسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: قیمت تلفن همراه وابسته به تثبیت بازار ارز است که با اجرای بسته ارزی جدید امیدواریم این بازار به تثبیت برسد و وضعیت قیمت در بازار تلفن همراه نیز متعادل شود.
قیمت گوشی تلفن همراه وابسته به تثبیت بازار ارز است/ امیدوارم با اجرای بسته‌ی ارزی جدید، این بازار به تثبیت برسد

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی در بازدید از باشگاه خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار با اشاره به اهمیت کار رسانه ها و خبرنگاران، گفت: رسانه ها اشکالات و نواقص را مانند آیینه نشان می دهند و وظیفه ما رفع این اشکالات است.

وی افزود: عرصه خبر عرصه ای پر ریسک و استرس زاست و وجود خبرنگار آزاده در این عرصه بسیار ذی قیمت است.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به خبرنگاران، دغدغه مردم در حوزه ارتباطات را به چهار محور تقسیم کرد و گفت: کیفیت ارتباطات یکی از مطالباتی است که از گذشته وجود داشته و هنوز هم مطالبه می شود.

وی قیمت خدمات ارتباطی را یکی دیگر از مطالبات مردم در این حوزه بیان کرد و افزود: به هر میزان که مردم به استفاده از خدمات ارتباطی وابسته می شوند به همان میزان مطالبه بهای این خدمات نیز افزایش داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مطالبه پوشش تلفن همراه به عنوان یکی دیگر از مطالبات مهم مردم یاد کرد و گفت: تمام شهرهای کشور به نسل ۴ تلفن همراه مجهز هستند اما در مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار مشکلاتی در حوزه پوشش وجود دارد که برای رفع آن تلاش می کنیم.

وی، اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات را یکی دیگر از دغدغه های مهم مردم و جوانان در این حوزه عنوان کرد و افزود: فارغ التحصیلان این حوزه مطالبه اشتغال دارند و وزارت ارتباطات نیز برنامه هایی را برای توسعه اشتغال در حال اجرا دارد.

وی درباره بهای گوشی تلفن همراه گفت: قیمت تلفن همراه وابسته به تثبیت بازار ارز است که با اجرای بسته ارزی جدید امیدواریم این بازار به تثبیت برسد و وضعیت قیمت در بازار تلفن همراه نیز متعادل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر از سخنان خود به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: اقشار مختلف جامعه هر کدام از زاویه نگاه خود به شبکه ملی اطلاعات می پردازد در صورتی که بر اساس تعریفی که در شورای عالی فضای مجازی شده، منظور از شبکه ملی اطلاعات سهم جمهوری اسلامی ایران از فضای مجازی جهانی است.

وی افزود: بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری شبکه ملی اطلاعات در ۳ لایه زیرساخت، خدمات و محتوا طراحی شده است. بخش زیرساخت آن توسط وزارت ارتباطات آماده شده و بخش خدمات هم با مشارکت دستگاه های دیگر باید آماده شود اما بخش محتوا به عهده‌ نهادهایی است که هر کدام در حوزه تولید محتوا برای شبکه ملی اطلاعات مسوولیت دارند.

آذری جهرمی درباره نحوه برخورد با هجمه دشمنان کشور از طریق فضای مجازی نیز با اشاره به اینکه سر منشاء بیشتر این هجمه ها از اختلافات داخلی است، گفت: اگر فرآیندهای داخلی را اصلاح و اختلافات را حل کنیم بسیاری از این هجمه ها علیه کشور خنثی می شود.

وی درباره نحوه پاسخگویی رییس جمهوری نیز خاطر نشان کرد: تمام بار مسوولیت و پاسخگویی نباید بر دوش رییس جمهوری باشد و ما وزرا نیز در جایگاه خود باید مسوولیت بپذیریم و پاسخگو باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-07 17:56

افزودن دیدگاه جدید