کد مطلب: 

216468

آذری جهرمی: دولت و وزارت ارتباطات از برنامه‌های فضایی کشور به صورت جدی حمایت می‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اهمیت فناوری فضایی به ضرورت استفاده از این فناوری در رفع نیازهای جامعه تاکید کرد.
آذری جهرمی: دولت و وزارت ارتباطات از برنامه‌های فضایی کشور به صورت جدی حمایت می‌کنند

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی، در جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌ها و اقدامات سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ضمن اشاره به عملکرد و اقدامات سازمان فضایی ایران در امر جوانگرایی گفت: امروز در سازمان فضایی ایران شاهد اقدامات مناسبی در راستای جوان گرایی و استفاده همزمان از نیروی جوانی و تجربه هستیم.

وی، ادامه داد: گفتمانی جدید در حوزه فضایی کشور ایجاد شده است که یکی از این اقدامات، ایجاد گفتمان اقتصاد در صنعت فضایی کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری سازنده میان سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه فضایی و دیگر بخش های فعال در حوزه فضایی کشور نکته ای بااهمیت است که در این راستا اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است و شاهد روند بسیار مناسبی در این زمینه هستیم.

آذری جهرمی، در بخش دیگری از سخنان تصریح کرد: در سازمان فضایی ایران اسناد راهبردی و نظام برنامه ای مناسبی تدوین شده است که باید هر چه سریع تر پیاده سازی و اجرایی شود.

وی، افزود: برنامه های سازمان فضایی ایران باید اشتغال محور و دارای خروجی شفاف و کاربردی باشد و در بدنه سازمان پیاده سازی و اجرایی شود.

آذری جهرمی، با تاکید بر لزوم تعامل پژوهشگاه فضایی با سازمان فضایی ایران افزود: پژوهشگاه فضایی باید به عنوان محوری جهت ارتباط با دانشگاه ها و استفاده حداکثری از ظرفیت علمی موجود در آن ها عمل کند.

وی، تاکید کرد: تولید علم بسیار مهم است و این مساله باید با نگاه به نیازهای اساسی کشور، دارای خروجی ملموس برای جامعه باشد، ضمن اینکه صنعت فضایی کشور باید متناسب با پیشرفت های پژوهشی رشد و توسعه یابد و از ظرفیت های علمی موجود در کشور استفاده حداکثری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه های فضایی کشور به صورت جدی حمایت می کند و خواستار تسریع در روند انجام پروژه‌ها است.

وی، با اشاره به اینکه توسعه فناوری فضایی در کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: اکنون که در طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره های تحقیقاتی به بلوغ رسیده ایم باید پروژه های تعریف شده در این حوزه به سمت پروژه های کاربردی و ارایه خدمت به جامعه سوق پیدا کند.

وزیر ارتباطات، در سخنان خود با اشاره به اهمیت استفاده از داده های ماهواره ای در دیگر حوزه ها، گفت: فضا ظرفیت های بسیار مناسبی دارد و بر روی زمین نیز نیازهای متنوعی وجود دارد که باید از ظرفیت های موجود در حوزه فضایی در جهت رفع نیازهای جامعه و حل چالش های موجود در کشور مانند محیط زیست، مدیریت منابع آب، کشاورزی، مدیریت بلایا استفاده و بهره برداری کند.

وی، افزود: آزاد سازی داده های غیرحاکمیتی می تواند نخستین گام اساسی در این راستا باشد و با تبدیل این داده ها به ارزش افزوده می توان به افزایش بهره وری مخصوصا در بخش کشاورزی کمک شایانی کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم، افزود: امروز دشمنان با سیاه نمایی و اشاعه اطلاعات غلط سعی دارند فعالیت های پژوهشی و علمی کشور در حوزه فضایی را وارونه جلوه دهند، در حالیکه فعالیت های فضایی ما کاملا صلح آمیز و در راستای ارایه خدمات کاربردی مفید به جامعه و مردم است که باید با توسعه روابط و حضور موثر و فعال در مجامع بین المللی، از تمام ظرفیت ها در جهت تامین منافع ملی بهره برد.

وی، افزود: لازم است سازمان فضایی ایران برای ترویج  آثار و خدمات صنعت فضایی در افزایش سطح رفاه اجتماعی میان آحاد جامعه برنامه ریزی نماید و با تامین بودجه مورد نیاز، نقش فناوری فضایی در زندگی روزمره برای مردم توضیح و آموزش داده شود تا سطح اطلاعات عمومی در خصوص کاربردهای مفید این فناوری در جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-08-07 10:10

افزودن دیدگاه جدید