کد مطلب: 

216464
مهندس آذری جهرمی در بازدید از خبرگزاری ایرنا:

با پیاده سازی دولت الکترونیک، دیگر شرکتی با سابقه ۲۸ روزه نمی تواند مبلغ بالایی ارز برای واردات دریافت و سوء استفاده کند

وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات با تاکید به ضرورت گفتمان سازی در حوزه تحول دیجیتال، گفت: وزارت ارتباطات آغازگر گفتمان تحول دیجیتال در کشور است.
با پیاده سازی دولت الکترونیک، دیگر شرکتی با سابقه ۲۸ روزه نمی تواند مبلغ بالایی ارز برای واردات دریافت و سوء استفاده کند

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی که به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار از خبرگزاری ایرنا بازدید می کرد، با اشاره به اینکه هم اکنون زیرساخت های مناسبی داریم، افزود: این سوال مطرح است که از دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات چه استفاده ای می کنیم؟

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه باید از این فناوری در کشاورزی و سلامت و سایر حوزه‌ ها استفاده شود، گفت:  فناوری اطلاعات در همه دنیا در حال تحول و توسعه است.

وی با اشاره به اینکه مساله امروز دنیا بهره وری است، افزود: کشور ما از بهره وری پایین در رنج است این در حالی است که نگاه برخی از مدیران کشور قیمت ارز و مسائلی شبیه به آن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که می تواند برای ما در این حوزه راهگشا باشد فناوری اطلاعات است.

وی با انتقاد از کسانی که فضای مجازی را فقط یک اپلیکیشن یا پیام رسان خاص معرفی می کنند، افزود: با چنین طرز تفکری تمام دستاوردهای دولت در  عرصه توسعه فضای مجازی زیر سوال می رود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۵ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، تاکید کرد: اینکه ایران در شاخص جهانی پیاده سازی دولت الکترونیک در طی یک سال ۲۰ رتبه ارتقا داشته است، اهمیت بالایی دارد در صورتی که در کل برنامه ششم توسعه ارتقای ۳۰ رتبه ای هدف گذاری شده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تمام دستاوردهای دولت در این حوزه تحت تاثیر یک شبکه اجتماعی قرار می گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه برای تاثیرگذاری در این حوزه ها باید اندیشکده های مرتبط با موضوعات مختلف داشته باشیم،  گفت: باید با کمک رسانه ها در حوزه های مختلف گفتمان سازی داشته باشیم و ما در وزارت ارتباطات گفتمان سازی را با موضوع تحول دیجیتال آغاز کرده ایم.

وی با بیان اینکه عموم مردم و مسوولان در مورد تحول دیجیتال مطلع نیستند، افزود: حتی در حوزه دولت الکترونیک برخی از مسوولان، دولت الکترونیک را همان اتوماسیون اداری تلقی می کنند در صورتی که دولت الکترونیک اتوماسیون اداری نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: اگر دولت الکترونیک پیاده شود شرکتی با سابقه ۲۸ روزه نمی تواند مبلغ بالایی ارز برای واردات دریافت و سوء استفاده کند.

آذری جهرمی با تاکید به اینکه در حوزه اندیشه ابزارهای خوبی در اختیار داریم، گفت: هنوز در اینکه چگونه به این اندیشه ها اهمیت بدهیم و از آنها استفاده کنیم دچار مشکل هستیم و بسیاری از نیروهای انسانی اندیشمند را به بهانه عدم توانایی در اجرا در پستوها قرار دادیم و نتوانسته ایم از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-07 00:18

افزودن دیدگاه جدید