کد مطلب: 

216448
دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات باید پاسخگوی همه سوالات رسانه ها و شهروندان باشد/ نقش رسانه ها در بهره مندی از قانون دسترسی آزاد به اطلاعات بی‌بدیل است

دبیر کمیسیون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با تاکید بر نقش بی بدیل رسانه ها در بهره مندی از این قانون گفت: سامانه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات باید به مرحله ای برسد که اگر هر فردی به آن مراجعه کرد بدون پاسخ نماند.
سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات باید پاسخگوی همه سوالات رسانه ها و شهروندان باشد/ نقش رسانه ها در بهره مندی از قانون دسترسی آزاد به اطلاعات بی‌بدیل است

به گزارش سیتنا، دکتر حسین انتظامی، دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی ظرفیت های قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سالن اجتماعات این وزارتخانه با بیان این مطلب افزود: این سامانه باید به جایی برسد که کسی سوال بی پاسخی نداشته باشد، بنابراین باید به مرحله ای برسیم که هر رسانه یا شهروندی هر سوالی در ذهن داشت پیش از آن در سامانه منتشر شده باشد.

وی ادامه داد: در این سامانه اطلاعات باید دسته بندی بشود تا بتوانیم در انبوه اطلاعات، موضوع مورد نظر خود را سریعا بیابیم. البته باید از طریق رسانه ها کسانی که عضو سامانه نیستند را شناسایی و کسانی هم که سوالات را پاسخ نمی دهند بشناسیم.

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امروز ۴۰۰ دستگاه عضو این سامانه هستند و میانگین هر سوال با ۵۴ روز فاصله از سوی آن ها پاسخ داده می شود، البته ما نسبت به برخی از کشورها جلوتر هستیم اما این کافی نیست و باید ارتقای بیشتری یابیم.

انتظامی با اشاره به اینکه پاسخ برخی دستگاه ها به سوالات متقاضیان قانع کننده نیست ادامه داد:

دلیل این امر این است که پرسش و پاسخ با هم همخوانی ندارد ولی مخاطب می تواند دوباره درخواست کند و این حق قانونی او است، البته ما در هر مورد باید با تامل پاسخ مخاطب را بدهیم حتی اگر سوالات نامفهوم باشد.

وی افزود: برای ارتقای این سامانه ها می توان با همفکری رسانه های علاقه مند به نتایج خوب دست یافت. بسیاری از فعالیت های رسانه ای ظرفیت بهره گیری از این قانون را دارد.

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: این وعده را خواهیم داد که در آینده نه چندان دور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی الگوی اصلی این قانون شود. البته نیازمند کمک رسانه ها در بهره گیری بیشتر از این قانون هستیم.

انتظامی افزود: تشکیل انجمنی از سوی رسانه ها برای آشنایی بیشتر رسانه ها از این سامانه و قانون ضروری است تا از این طریق هم با قوانین این سامانه آشنا شوند و هم به دیگران آگاهی بخشی کنند.

وی در پایان گفت: ما باید به این موضوع ایمان داشته باشیم که رسانه می توانند با پیگیری های خود بر اصلاح امور تاثیر داشته باشد و این امر نباید نادیده گرفته شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-06 14:23

افزودن دیدگاه جدید