کد مطلب: 

216294

خدمات میزبانی مبین نت در ایران

در سال‌های اخیر و با گسترده‌ شدن نیاز و ضرورت حفظ اطلاعات در کشور، شرکت‌های زیادی اقدام به ارایه خدمات میزبانی در کشور کرده‌اند. هرچند که اغلب آن‌ها به ‌صورت محدود مراکزی را احداث نموده و خدمات میزبانی را غالباً به‌ صورت اشتراکی ارائه‌ می‌کنند.
خدمات میزبانی مبین نت در ایران

به گزارش سیتنا، روند رو به رشد دیتاسنترهای ایران هر روز ادامه دارد و به تعداد و همچنین انواع خدماتی که ارایه می‌کنند افزوده می‌شود. نگهداری اطلاعات در دیتاسنترهای ایرانی علاوه بر اینکه امنیت نگهداری از اطلاعات را در داخل کشور تضمین می‌کند، امکان بارگزاری سریع‌تر اطلاعات برای کاربران ایرانی را هم فراهم می‌کند.

بنابراین به ‌تدریج در کنار ارائه‌ خدمات ارتباطی و اینترنتی شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات میزبانی نیز با ایجاد تجهیزات و الزاماتی وارد این عرصه شدند. در ابتدا میزبانی اطلاعات به‌ صورت اشتراکی بر بستر اینترنت و برروی سرورهای فیزیکی شرکت‌ها ارائه می‌شد. به این معنی که شرکت‌های  Hosting، با ایجاد امکان ثبت دامنه، اطلاعات و دیتابیس سرورهای مختلف را برروی سرورهای فیزیکی خود میزبانی می‌کردند. (Shared Hosting)  اطلاعات چندین وب‌سایت را بر روی یک سرور، ذخیره‌سازی کرده و با ایجاد دسترسی برای ادمین‌های این وب‌سایت‌ها از طریق فضای اینترنت، امکان ورود و پایش اطلاعات وب‌سایت‌ها را فراهم می‌کرد. باتوجه به هزینه‌ اندک خدمات میزبانی اشتراکی، به ‌سرعت تعداد وب‌سایت‌های متقاضی زیاد و باعث ایجاد یک فضای متراکم در استفاده از منابع هر سرور شد.

بنابراین یکی از ضعف‌های هاست اشتراکی، منابع محدودی است که در اختیار کاربران قرار گرفته و با سایر افراد به اشتراک گذاشته می‌شود .همچنین کاربران هیچ دسترسی مستقیمی به سرور به منظور نصب نرم افزارهای مورد نیاز و ارتقاء منابع از جملهCPU، رم و تغییر سیستم عامل ندارند. علاوه براینکه در میزبانی اشتراکی، ترافیک هر و‌بسایت تا محدوده مشخصی، کارکرد دیگر وب‌سایت‌ها را تحت‌تأثیر قرار نمی‌‌دهد، اما به محض افزایش این ترافیک دسترسی دیگر وب‌سایت‌ها نیز شدیداً دچار اختلال می‌شود. همین دلایل باعث شده است شکل جدیدی از ارائه‌ میزبانی با نام VPS متداول شود.

سرور مجازی اختصاصی  (VPS)

VPS مخفف عبارت Virtual Private Server به معنای سرور اختصاصی مجازی به خدمات میزبانی و سرورهایی گفته می‌شود که مانند یک سرور اختصاصی مستقل با دسترسی کامل به سرور عمل می‌کند. هر VPS سهم خاصی از منابع سرور از قبیل پردازنده، حافظه اصلی، پهنای باند و غیره را به صورت اختصاصی در اختیار مشتریان و کاربران قرار می‌دهد و ترافیک ایجاد شده را در یک بستر کاملاً خصوصی بین کاربران یک پایگاه داده و سرور تبادل می‌کند. این نوع میزبانی از منابع اشتراکی برای ایجاد چندین سرویس شخصی استفاده می‌کند.

بنابراین اگرچه کاربران دسترسی کاملی به منابع اطلاعاتی خودشان دارند، اما میزان و نحوه‌ استفاده از هر پایگاه داده‌، بسته به میزان منابعی که از سرور فیزیکی صرف می‌کند، می‌تواند بر روی کارکرد دیگر کاربران تأثیر گذارد. از آنجایی که هر سرور اختصاصی کاملاً جداگانه فعالیت می‌کند، در نتیجه VPSهای موجود بر روی یک سـرور می‌توانند از سیستم‌های عامل متفاوت و نرم‌افزارهای مختلف و نسخه‌های متفاوتی بهره‌مند شوند. استفاده از سرور اختصاصی مجازی مزایایی را برای سازمان‌ها به همراه دارد که بخشی از آن شامل کاهش هزینه، متمرکزسازی، استفاده از بیش‌ترین ظرفیت تجهیزات سخت‌افزاری و پشتیبان‌گیری راحت از اطلاعات است.

سرور اختصاصی (Dedicated Server)

سرورهای اختصاصی مناسب شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که وب‌سایتی با بازدید بالا دارند، از منابع گسترده استفاده می‌کنند و خدمات سرورهای مجازی پاسخ‌گوی نیاز آنها نیست. سرورهای اختصاصی دارای منابع زیاد، پرقدرت و کاملاً اختصاصی است که به کاربران اجازه میزبانی سنگین‌ترین سایت‌ها و ایجاد دیتابیس‌های دارای حجم اطلاعات زیاد را می‌دهد. از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سرور اختصاصی می‌توان به داشتن منابع کاملاً اختصاصی، نصب و راه‌اندازی هر نوع سیستم‌عامل و نرم‌افزار دلخواه بر روی آن، دریافت کنترل پنل، تامین برق اضطراری برای جلوگیری از اختلال در سرورها اشاره کرد.

سرویس هم مکانی (Colocation)

در این خدمت به جای اجاره کردن سرور، سروری که توسط خود مشتری تهیه شده است به مرکز داده‌ اصلی سپرده می‌شود. در این حالت مالکیت سرور کاملاً برعهده کاربر خواهد بود و تنها فضا و مکان برای قرار دادن و  نگهداری سرور اجاره می‌شود. در این حالت تنها هزینه‌هایی مثل فضای نگهداری و هزینه پهنای باند، تجهیزات محیطی مانند برق اضطراری، سیستم اطفای حریق و تهویه پرداخت می‌شود.

همانطورکه پیش‌تر نیز اشاره شد، بالاترین مزایای ایجاد مراکز داده‌ قدرتمند و بومی، کاهش هزینه‌های نگهداری اطلاعات و افزایش سطح امنیت داده‌ها خواهد بود. این مراکز می‌توانند به‌سرعت جایگزین دیتاسنترهای خارجی شده و با استفاده از زیرساخت‌های شبکه‌ سراسری خود در هرلحظه پاسخگوی نیاز به ذخیره‌سازی و دسترسی به اطلاعات باشند.

شرکت ارتباطات مبین‌نت با توجه به استانداردهای معتبر بین‌المللی، خدمات میزبانی (Hosting) را به‌ صورت کامل ارایه می‌کند. کلیه تجهیزات با هدف کاهش مصرف ترافیک بین‌الملل و افزایش امنیت اطلاعات در داخل کشور و در داخل مکانی امن در درون مجموعه مبین‌نت قرار داشته و به‌ صورت 24 ساعته نگهداری می‌شوند. این مسئله سه مزیت رقابتی مهم امنیت، ترافیک بالا و قیمت مناسب را برای مبین‌نت ایجاد کرده است. مبین‌نت با در اختیار داشتن پهنای باند نامحدود و اختصاصی سراسری، دیتاسنتر مجهزی را راه‌اندازی کرده است که می‌تواند فارغ از بستر عمومی اینترنت و ناامنی‌های آن، خدمات میزبانی را با بالاترین کیفیت در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-08-01 12:29

افزودن دیدگاه جدید