کد مطلب: 

216269
مهندس آذری جهرمی در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران جسور:

شرایط فعلی، زمانی طلایی برای کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌های ICT است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران جسور، گفت: به طور حتم شرایط فعلی، زمانی طلایی برای فضای کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها در حوزه ICT است.
شرایط فعلی، زمانی طلایی برای کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌های ICT است/

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس "آذری جهرمی" در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران جسور به نکات ذیل اشاره کرد:

•  در شرایط فعلی که از جهاتی عرصه بر ما تنگ شده است، بزرگترین فرصت ها نیز برای ما ایجاد می شود؛ چرا که بازار برای ما باز خواهد شد و با وجود 1500 هزار میلیارد نقدینگی موجود در بازار می توانیم از این فرصت های ایجاد شده استفاده بهینه کنیم.

•  به طور حتم شرایط فعلی، زمانی طلایی برای فضای کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها در حوزه ICT است.

•  توجه به تحول دیجیتال و توسعه بهره‌وری در شرایط فعلی کشور می تواند بسیار چاره ساز باشد.

•  شرکت هایی همچون دیجی کالا، اسنپ و تپ‌سی مورد نیاز هستند، ولی امروز نیازهای مهمتری به عنوان فرصت در پیش روی ماست که خدمات اساسی تر و زیرساختی تری را شامل می شود. این خدمات مورد نیاز که نیازمند توجه بیشتر می باشد در حوزه‌ی کشاورزی، نیرو و سلامت فرصت های بیشماری را برای ما ایجاد می کنند.

•  بحث اصلی ما از روز اول استارتاپ ها نبودند و فقط حلقه ای از یک مجموعه فعالیت ها بودند. دیرزمانی نبود که گفته می شد استارتاپ ها عامل‌های نفوذ هستند و این در حالی است که امروزه در صدا و سیما در مورد کسب و کارهای نوپا به راحتی صحبت شده و گزارش تهیه می شود.

• ما این موانع را پشت سر گذاشته ایم و راه را برای کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها هموار کردیم. در واقع برای ما کل زنجیره و بهره وری آن که در راستای اهداف نظام است مهم می باشد.

•  با سلامت الکترونیک بسیاری از هزینه های دولت در زمینه سلامت کمتر خواهد شد. نگاه رئیس جمهور در بحث سلامت الکترونیک بیشتر به وزیر ارتباطات است تا به وزیر بهداشت؛ چرا که این بستر در دولت الکترونیک باید فراهم شود و وزارت ارتباطات حلال این مشکلات است.

•  تا زمانی که سرمایه گذاران بخش خصوصی در جای جای کشور ورود نکرده و به کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها حمایت های لازم را ارائه ندهند، دولت مجبور به حمایت از آن هاست.

•  به سرمایه گذاران پیشنهاد می کنم که در جای جای ایران و شهرها و روستاهای مختلف وارد شوند و از استارتاپ های شهرستانی حمایت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-31 23:49

افزودن دیدگاه جدید