کد مطلب: 

216200

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات و بورس و اوراق بهادار

تفاهم نامه همکاری مشترک با هدف ایجاد توان افزایی در ارایه خدمات و اجرای پروژه‌های مشترک علمی، پژوهشی و کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بازار سرمایه امضا و مبادله شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات و بورس و اوراق بهادار

به گزارش سیتنا، رسول سراییان رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در مراسم مبادله تفاهم نامه در بین اصحاب رسانه مستقر در سالن دولت الکترونیک، گفت: فناوری اطلاعات به عنوان پیشران و توانمند ساز در همه صنایع ورود پیدا کرده است و باعث شفاف سازی، افزایش کیفیت و بهره وری در ارایه خدمات می شود.

سراییان، با تاکید بر استفاده از پتانسیل های طرفین در اجرای پروژه های فنی، خدماتی و پژوهشی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: با توجه به تجربه موجود در مرکز GSB دولت به عنوان بستر خدمات دولت الکترونیک و نیاز به این گذرگاه برای تبادل خدمات در حوزه بازار سرمایه، سازمان فناوری اطلاعات همکاریهای لازم را با سازمان بورس در زمینه مشاوره و پیاده سازی گذرگاه خدمات بازار سرمایه انجام می دهد.

معاون وزیر ارتباطات، لزوم وجود امنیت در حوزه داده های مالی را امری حیاتی دانست و افزود: بازار سرمایه با احتساب سهام عدالت قریب به 50 میلیون مخاطب دارد و می بایست امنیت داده ها در این حوزه به طور کامل تامین شود و در این راستا براساس وظایف حاکمیتی و همچنین تجارب موجود در حوزه مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات آمادگی کامل درخصوص ارایه مشاوره و تقویت زیرساختهای امنیت اطلاعات بازار سرمایه دارد.

وی، در ادامه شفافیت و گردش آزاد اطلاعات در حوزه مالی را یکی از عوامل موفقیت در این بخش عنوان کرد و افزود: سازمان فناوری اطلاعات ایران آمادگی دارد تا از زیرساخت های فیزیکی، پردازشی، ذخیره سازی و پشتیبانی و ظرفیت های مراکز داده خود به منظور افزایش ظرفیت و بهبود خدمات فناوری اطلاعات در حوزه بازار سرمایه استفاده نماید.

سراییان با تصریح بر انتقال دانش و تجربه در حوزه فناوری، گفت: براساس این تفاهم نامه سعی داریم تا از تمام ظرفیتهای دانش، تخصص و مشاوره ای سازمان در راستای بهبود امنیت بازار سهام و سرمایه بهره ببریم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای نوپا به ویژه فین تک ها، افزود: امیدواریم طرفین در راستای توانمندسازی کسب و کارهای نوپا بستری را فراهم کنند تا مسیر رشد و نوآوری برای کسب و کارهای جدید خلق شود.

معاون وزیر ارتباطات، با اظهار امیدواری از امضای این تفاهم نامه، گفت: امید است این تفاهم نامه منشا اعتماد و جلب مشارکت حداکثری مردم در بازار سرمایه و بورس شود و ما در این مسیر از تمام ظرفیتهای سازمان فناوری به ویژه خدمات دولت الکترونیک به منظور ارتقا خدمات فناوری اطلاعات بازار سرمایه استفاده می کنیم.

دکتر شاهپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این مراسم، گفت: امیدواریم این مبادله مقدمه ای برای تقویت زیرساخت های فناوری اطلاعات در بازار سرمایه شود، چراکه ذخیره سازی و نگهداری داده های بازار سرمایه در یک بستر امن و تحت نظارت نهاد حاکمیتی مانند سازمان فناوری اطلاعات ایران باعث جلب اعتماد و افزایش شفافیت و سرعت و همچنین حجم تبادل اطلاعات در حوزه مالی می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-07-30 13:46

افزودن دیدگاه جدید