کد مطلب: 

216037

شیوه‌ی ابداعی اپل برای خالی کردن جیب‌ مشتریان!

هنوز نسخه جدید از تلفن‌های همراه شرکت اپل رونمایی نشده، با این وجود هر روز گزارش‌های مختلفی درباره حجم، رنگ، ویژگی‌ها و قیمت سری جدید منتشر می‌شود. آیفون‌های جدیدی علاوه بر ویژگی‌هایی که هر روز خبر آنها منتشر می‌شود، یکی ویژگی خاص دارند که احتمالا خریداران را خوشحال نخواهد کرد؛ هزینه بیشتر.
شیوه‌ی ابداعی اپل برای خالی کردن جیب‌ مشتریان!

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از Macotakara، بر اساس اطلاعاتی که از درون شرکت اپل به بیرون درز کرده‌اند، آیفون‌های جدید ویژگی خاصی دارند که مشتریان را ناچار به پرداخت مبلغ بیشتری خواهند کرد. این ویژگی ناممکن بودن استفاده از شارژ سریع شارژرهایی است که توسط اپل ساخته نشده باشند و این امر مشتریان را وادار خواهد کرد پول بیشتری بپردازند تا شارژرهای سریع ساخت اپل را بخرند.

بر اساس اطلاعاتی که وبگاه Macotakara منتشر کرد، اپل ویژگی پشتیبانی از C-AUTH را که به بررسی و تایید USB Type-C می‌پردازد، به آیفون‌های جدید افزوده است. این امر یعنی اینکه اپل یک کنترل امنیتی جدید به آیفون افزود که کابل‌ها و شارژرها را بررسی می‌کند و این امر باعث کار نکردن شارژرهای سریع و کابل‌هایی می‌شود که توسط اپل ساخته نشده یا تاییدیه این شرکت را نداشته باشند.

اگر چه این ویژگی در ظاهر یک اقدام امنیتی جدید است و ممکن است برخی را خرسند کند زیرا که مطابق بودن و مورد تایید بودن شارژرها و کابل‌ها احتمال آسیب دیدن تلفن‌ها توسط کابل‌هایی که توسط شرکت‌های ناشناس ساخته شده‌اند را می‌کاهد، ولی واقعیت امر این است که کاربران ناچار خواهند بود برای استفاده از ویژگی شارژ سریع، مبلغ هنگفتی برای خرید شارژهای اپل یا شارژرهای مورد تایید این شرکت بپردازند.

ویژگی جدید آیفون شارژرهایی سریع را که توانی معادل 18 وات تولید می‌کنند را به شارژرهایی معمولی تبدیل می‌کند که تنها 2.5 وات توان دارند. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا اپل به شرکت دیگری مجوز ساخت شارژرهای جدید را می‌دهد؟ سابقه اپل نشان می‌دهد که این شرکت چنین مجوزی به طرف ثالث نخواهد داد. کماکان امکان دسترسی به تکنولوژی بلوتوث W1 که اپل برای مرتبط کردن هدست‌های بی‌سیم AirPods و Beats به کار می‌برد، در انحصار این شرکت است و به شرکت دیگری داده نشده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، اپل قصد دارد شارژرهای سریعی براساس این ویژگی جدید بسازد که 49 دلار قیمت دارند. علاوه بر این مشتریان باید 19 دلار برای کابل یک متری اتصال شارژر به گوشی و یا 35 دلار برای کابل دو متری بپردازند. این امر به این معناست که یک شارژر سریع اپل بین 68 تا 84 یورو برای مشتریان هزینه در بر خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-26 22:12

افزودن دیدگاه جدید