کد مطلب: 

215993
طی سه تفاهمنامه مقرر شد تا پست بانک اقدام کند؛

صدور 100 هزار یارا کارت روستایی، هر کدام با سقف مبلغ 50 میلیون ریال/ نصب 250 هزار خودپرداز روستایی/ پرداخت وام اشتغال برای مددجویان کمیته امداد

همزمان با برگزاری همایش مدیران پست بانک ایران، تفاهمنامه هایی بین پست بانک و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضاء رسید.
صدور 100 هزار یارا کارت روستایی، هر کدام با سقف مبلغ 50 میلیون ریال/ نصب 250 هزار خودپرداز روستایی/ پرداخت وام اشتغال برای مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرنگار سیتنا، در راستای حمایت از کسب و کارهای روستایی و تولید کالاهای داخلی، تفاهمنامه ای بین پست بانک ایران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برای صدور 100 هزار فقره یارا کارت روستایی به امضاء رسید.

با انعقاد این تفاهم نامه روستاییان می توانند به مدت یک سال با ضمانت حساب یاران یا ضمانت گروهی تا سقف مبلغ 50 میلیون ریال از خدمات این کارت بهره مند شوند.

بر این اساس پست بانک به عنوان بانک عامل در طرح های معاونت مناطق محروم روستایی مشارکت می کند و از سوی معاونت به عنوان تنها بانک عامل روستایی به دستگاه های اجرایی برای ارایه خدمات به روستاییان معرفی می شود.

همچنین در تفاهمنامه دیگری که الحاقیه قرارداد سال 95 بین وزارت ارتباطات و پست بانک ایران است، مرحله دوم نصب و راه اندازی 250 دستگاه خودپرداز در روستاهای فاقد این امکان تا پایان مهرماه سال 97 اجرا می شود.

بر اساس این قرارداد، تعیین روستاها بر طبق سهمیه هر استان با نظر ناظر قرارداد است و پست بانک از زمان ابلاغ این الحاقیه به مدت 5 سال خدمات پشتیبانی و نگهداری دستگاه ها را برعهده دارد.

این قراداد الحاقیه تفاهم نامه سال 95 فی مابین طرفین است که بر اساس آن پست بانک در 1000 روستای کشور دستگاه خودپرداز بانکی رابرای ارایه خدمات مالی به مردم  نصب و راه اندازی کرد.

در ادامه همایش مدیران پست بانک، تفاهم نامه همکاری بین پست بانک و کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف تامین مالی طرح ها و فعالیت های اشتغالزا مددجویان کمیته امداد توسط پست بانک ایران از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک در چارچوب قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتعال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، به امضای طرفین رسید.

در این تفاهم نامه پست بانک ایران متعهد شده است که، تامین مالی 20 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد با میانگین 25 میلیون تومان و سقف هر فرصت شغلی 50 میلیون تومانی را بر عهده بگیرد و در مجموع مبلغ 500 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور اختصاص یابد.

همچنین در این تفاهم نامه، کمیته امداد متعهد شده که متقاضیان واجد شرایط را با تهیه و ارایه گزارش طرح توجیهی به پست بانک معرفی کند.

مهلت بازپرداخت تسهیلات براساس مفاد این توافقنامه تا سقف  30 میلیون تومان با احتساب حداکثر یک سال دوره تنفس، هفتادو دو ماه و بیش از این مبلغ هشتاد دو چهار ماهه است.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این همایش، از منشور اخلاقی پست بانک ایران که بر اساس ماموریت ها و رسالت های جدید این بانک باز تعریف شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-25 16:37

افزودن دیدگاه جدید