کد مطلب: 

215984

اختصاص 400 میلیون دلار به پست بانک برای تامین مالی شرکت های نوآور و دانش بنیان

مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه محور همایش را «نقش پست بانک ایران در حمایت از اشتغال پایدار» انتخاب کردیم، گفت: در مقطع زمانی خاصی در کشور قرار داریم و برای اینکه بتوانیم در حل یکی از مهمترین معضلات کشور نقشی ایفا کنیم محور همایش را بر موضوع اشتغال، تولید کالا و خدمات قرار دادیم.
اختصاص 400 میلیون دلار به پست بانک برای تامین مالی شرکت های نوآور و دانش بنیان

به گزارش سیتنا، خسرو فرحی در همایش سراسری مدیران پست بانک با تاکید بر اینکه تحریم ها اشتغال و تولید داخلی را هدف گرفته اند، گفت: کسانی که متولی این امر هستند به بانک اطمینان کرده اند و نقش بزرگی برای بانک ما قایل شده اند، زیر ظرفیت های  بیشتری را در بانک می بینند و تک تک کارکنان باید بدانند برای کمک به حل معضل اشتغال می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

فرحی تصریح کرد: برای تحقق اهداف نباید آن را موکول به 6 ماهه اول یا دوم کنیم بلکه باید برای ارتقا شاخص ها اهداف را به صورت ماهانه دنبال کنیم.

مدیرعامل پست یانک ایران مهمترین نمود فعالیت بانک را تامین مالی طرح های قابل توجیه روستایی اعلام کرد و گفت: مطابق قانون پست بانک یکی از سه بانک تامین سرمایه اشتغال روستایی و عشایری است و عملکرد قابل قبولی نیز در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه گام دوم تامین مالی طرح های توجیه پذیر روستایی با تخصیص منابع آغاز شده است اظهار کرد: این فرصتی است که با تامین مالی طرح های روستایی و نظارت بر نحوه مصرف آن در استان و منطقه زمینه را برای اختصاص منابع بیشتر ایجاد کنیم تا از رسوب منبع حاصل از این طرح ها در بانک بر خوردار شویم.

فرحی با اشاره به اینکه پست بانک هم بانکی دولتی محسوب می شود و هم در بورس حضور دارد گفت: شرایط بانک در این زمینه پیچیده است و باید بتوان با مدیریت درآمد و هزینه  از زیان ده بودن بانک جلوگیری کرد.

وی افزود: باید منابع را به سمت منابع ارزان قیمت برد و در فعالیت های بانک و حتی وظایف حاکمیتی هزینه و درآمد را لحاظ کنیم که برای بانک درآمد قابل توجه باشد و بحث سودآوری بانک را در کنار سایر اهداف محقق کنیم.

فرحی با اعلام اینکه پست بانک، دومین بانکی که از منابع صندوق توسعه ملی استفاده می کند گفت: منابع صندوق توسعه ملی به گردش مالی بانک کمک می کند و در حال حاضر بانک در پروژه های بزرگ حوزه های نیروگاهی و مسایل اجتماعی نیز وارد شده که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری یکی از آنهاست.

وی افزود: صندوق توسعه ملی در بخش تامین مالی شرکت های نوآور و دانش بنیان نیز به پست بانک 400 میلیون دلار تخصیص داده است تا بانک بتواند طرح های ارزی را نیز زیر پوشش قرار دهد.

مدیر عامل پست بانک ایران با اشاره به اینکه پست بانک می تواند طرح های زیرساختی را نیز تامین مالی کند اظهار کرد: صندوق توسعه ملی 1 میلیارد و 400 میلیون دلار منابع در اختیاز ما قرار داده است که مدیران استانی پست بانک می توانند حتی طرح های زیر ساختی دارای توجیه اقتصادی را تامین مالی کنند.

فرحی میزان مطالبات بانک را بیشتر از میانگین شبکه بانکی کشور اعلام کرد و گفت: روسای شعب برای وصول مطالبت سنواتی و روسوب شده باید برنامه ریزی کنند تا شاخص وصول مطالبات بانک پایین تر از شبکه بانکی کشور شود.

وی افزود: در بحث درآمدهای بانک باید به تلاش کنیم تا جذب منابع و جهت گیری آن به سمت منابع ارزان قیمت ناشی از خدمات سوق پیدا کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-25 14:21

افزودن دیدگاه جدید