کد مطلب: 

215908

رگولاتوری در حال تغییر رویکرد از مقررات‌گذاری به مقررات‌زدایی است

اولین نشست هم‌اندیشی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اعضای هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با هدف طرح دیدگاهها و بیان مشکلات و چالشهای بخش خصوصی برگزار شد.
رگولاتوری در حال تغییر رویکرد از مقررات‌گذاری به مقررات‌زدایی است

به گزارش سیتنا، در این نشست که با حضور قائم مقام و معاونین رگولاتوری، اعضای هیات مدیره و برخی از اعضای کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها عنوان کرد: رویکرد تقویت بخش خصوصی پیش از این نیز وجود داشت اما در دولت جدید نگاه وزیر ارتباطات و تمامی ارکان این وزارتخانه به سمت تعامل بیشتر با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های آنان متمرکز شده است. در این تعامل بویژه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که با حضور تمامی فعالان عرصه‌های مختلف ICT، فراگیرترین نهاد قانونی در این حوزه است می‌تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در تعامل با بخش خصوصی به دنبال آگاهی و شناخت موضوعات و مشکلات این بخش، تسهیل یا اصلاح فرایندها،استخراج راهکارهای مناسب هستیم که بتوانیم در مشارکت با یکدیگر زمینه توسعه مطلوب‌تر ارتباطات و فناوری اطلاعات را در کشور فراهم کنیم.
وی همچنین با تاکید بر اینکه رگولاتوری در حال تغییر رویکرد از مقررات‌گذاری به مقررات‌زدایی است تصریح کرد: یکی از خواسته‌های بخش خصوصی تفویض برخی از امور در حوزه بازارهای خرده‌فروشی و امور تصدی‌گری به صنف است. نظام صنفی اعلام کند در کدام بخش تنظیم بازار، نظارت و پاسخگوئی این آمادگی را دارد که مسئولیت را بعهده بگیرد تا این مهم محقق شود، ما نیز در بدنه رگولاتوری به دنبال نظارت پسینی (Post Regulation) هستیم.
محمدباقر اثنی عشری، رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز با قدردانی از حضور و نشست مدیران ارشد رگولاتوری در این سازمان گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با ۱۴ هزار عضو و ۳۰ شعبه در تمام استانها، بزرگترین سازمان مردم نهاد (NGO) در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و با نهادهای مختلف همچون شورای عالی فضای مجازی، وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی، ارتباطات، فرهنگ و ارشاد در قالب پروژه‌های مختلف همکاری نزدیکی دارد و بعنوان حلقه اتصال بین بخش خصوصی و بدنه دولت می‌تواند تاثیرگذاری مطلوبی در پیشبرد اهداف بخش ICT داشته باشد.
کاهش اختلاف سطح و جداسازی بین اپراتورهای بازارهای خرده‌فروشی و عمده‌فروشی در تدوین مقررات، واگذاری بخشی از امور به نظام صنفی شفاف‌سازی شاخصهای امتیازبندی آزمایشگاهها برای تائید نمونه تجهیزات شبکه، حضور پر رنگتر نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در کمیته تائید نمونه با داشتن حق رای، صدور گواهی تائید نمونه برای تجهیزات دارای گواهی تائید از آزمایشگاههای معتبر بین‌المللی و کاهش زمان و هزینه بررسی تجهیزات در آزمایشگاههای تائید نمونه از جمله موضوعاتی بود که از سوی اعضای هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نشست با مدیران ارشد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مطرح شد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نیز در پایان این نشست درخواست کرد جلسات مدیران رگولاتوری با اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بعنوان نماینده بخش خصوصی بطور مستمر برگزار شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-23 16:50

افزودن دیدگاه جدید