کد مطلب: 

215840

جهانگرد: توسط اینترنت اشیاء هر پدیده‌ای در نظام سلامت هوشمند می‌شود

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در هفتمین کنفرانس سلامت الکترونیک، گفت: در حوزه اینترنت اشیاء هر پدیده‌ای در نظام سلامت هوشمند می‌شود.
توسط اینترنت اشیاء هر پدیده‌ای در نظام سلامت هوشمند می‌شود

به گزارش سیتنا، نصرالله جهانگرد، در همایش هفتمین کنفرانس سلامت الکترونیک و دومین کنگره ملی انفورماتیک، با اشاره به اینکه یکی از شریف ترین حوزه های خدمت، حوزه سلامت است، گفت: در هر جامعه ای کیفیت و نحوه ارایه خدمات و نحوه تعامل خدمتگزاران حوزه سلامت با مردم بسیار حائز اهمیت است و باید از تکنولوژی و بهره وری نهادها و بهبود استانداردها، برای بالا برد ن کیفیت بهره برد.

وی، تصریح کرد: در روند ارتباطات در دنیا، تقریباً سه دسته محصول در دنیای IT  داریم که شامل بسترسازی شبکه، محتوای شبکه که شامل داده و سرویس ها است و دسته سوم ترمینال ها که ابزارهای واسط بین سیستم و انسان هستند.

جهانگرد، در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه شبکه سازی، شبکه نسل پنجم و ابری را پیش رو داریم، گفت: معماری دنیای ارتباطات با نسل پنجم به طور کلی تغییر می یابد و از نسل پنجم به بعد به دلیل ورود هوشمند سازی در پیرامون ما، دیتای زیادی داریم که در جایی متمرکز شده و بسته به انواع کاربردها کنترل می شود و معماری و ساختار ارتباطات تغییر زیادی می کند.

وی، افزود: در حوزه  اینترنت اشیاء، هر پدیده ای در نظام سلامت هوشمند می شود و حتی می توان در مورد نحوه کارکرد آنها دستور داد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، هوش مصنوعی، رباتیک و بکارگیری ابزارهای الکترومکانیک را در حوزه سلامت الکترونیک حائز اهمیت دانست.

وی، تصریح کرد: اینترنت اشیاء و بیگ دیتاها و داده های مبتنی بر پارامترهای بیولوژیک و زیستی در حوزه سلامت از موضوعات استراتژیکی هستند که متأسفانه به آن پرداخته نشده و کمی در آنها عقب هستیم.

جهانگرد، نقش گوشی ها و شبکه های اجتماعی در حوزه سلامت را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: هوش مصنوعی، نرم افزارها و علوم داده ها باید به کمک حوزه سلامت بیایند.

وی، با اشاره به زنجیره بلوکی  و تعریف و نقش آن در حوزه سلامت، گفت: دانشکده انفورماتیک، مرکز تحقیقات مخابرات(پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات)، دانشکده مهندسی پزشکی و شرکت های فعال در این حوزه باید بتوانند با پلتفرم مشترک، کارهای کاربردی و پژوهشی که پاسخگوی نظام سلامت ایران باشد را انجام دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-22 12:03

افزودن دیدگاه جدید