کد مطلب: 

215823

واتس اپ ارسال مجدد پیام‌ها را محدود می‌کند

شرکت فیسبوک که مالک واتس اپ، پرکاربرترین برنامه پیام‌رسان دنیا است، اعلام کرد در پی اتفاقات رخ داده در هند، به درخواست دولت این کشور ارسال مجدد پیام‌ها را محدود می‌کند.
واتس اپ ارسال مجدد پیام‌ها را محدود می‌کند

به گزارش سیتنا، در روزهای گذشته بازنشر برخی پیام‌ها و شایعات میان کاربران واتس اپ در هند، موجی از خشونت به راه افتاد و در نتیجه درگیری‌های رخ داده، تعدادی از شهروندان هندی کشته شدند. در پی این امر دولت هند از فیسبوک خواست بازنشر پیام‌های خشونت‌بار و شایعات در واتس اپ را محدود کند. واتس اپ در هند بیش از 200 میلیون کاربر دارد و انتشار برخی پیام‌های خشونت‌زا موجب رخ دادن یک کشتار جمعی در هند شد.

فیسبوک اعلام کرد که محدودیت‌های جدیدی روی این پیام‌رسان اعمال خواهد کرد. این محدودیت‌ها که از هند آغاز می‌شوند، شامل کاهش گفتگوهای همزمان به 5 گفتگوی فردی یا گروهی خواهد بود. گزینه ارسال مجدد که در کنار دکمه ارسال قرار دارد غیرفعال خواهد شد تا امکان بازنشر سریع پیام‌ها را از کاربران بگیرد.

بر اساس آمارهای پیام‌رسان واتس اپ، مردم هند از نظر بازنشر پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و پیام‌های صوتی در صدر فهرست جهانی قرار دارند. واتس اپ اعلام کرد که به درخواست وزارت تکنولوژی هند می‌کوشد با همکاری دولت و جامعه این کشور، انتشار شایعات و اخبار دروغ در این پیام‌رسان را کاهش دهد.

در هفته‌های گذشته روزنامه‌های هندی به شکل گسترده‌ای پیام‌هایی درباره ضرورت عدم بازنشر پیام‌های دروغین و شایعات منتشر کردند تا شاید بتوانند نقشی در کاهش موج گسترده انتشار شایعات داشته باشند.

دولت هند گفت در چارچوب برنامه‌های طولانی مدتش برای افزایش امنیت کاربران، رهنمودها و اطلاعاتی در اختیار شهروندان قرار خواهد داد تا به سلامت و ایمنی آنها کمک کند.

انتشار گسترده پیام‌های گمراه‌کننده در واتساپ در هند باعث به وجود آمدن موجی از خشونت و جنایت در این کشور شد و در نتیجه این خشونت‌ها، تنها در ماه می 2018 بیش از 29 نفر جان باختند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-21 22:17

افزودن دیدگاه جدید