کد مطلب: 

215752

پوشش شبکه‌ی ارتباطی 90 درصد روستاهای بالاتر از 20 خانوار کشور تا پایان برنامه‌ی ششم

در سومین سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان خوزستان، شبکه ارتباطی ۲۶۴ روستای شمال این استان برقرار شد.
پوشش شبکه‌ی ارتباطی 90 درصد روستاهای بالاتر از 20 خانوار کشور تا پایان برنامه‌ی ششم

به گزارش سیتنا، همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان خوزستان، 4 پروژه ارتباطی به ارزش 96 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش، این پروژه ها شامل تامین ارتباطات روستایی شمال استان خوزستان، نوسازی و توسعه 205 سایت همراه اول برای توسعه اینترنت پرسرعت نسل های تلفن همراه احداث سایت های جدید همراه اول و نوسازی و توسعه سیستم های انتقال دیتا است.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات در دومین روز از سفر خود به استان‌ خوزستان، گفت: خوزستان همواره در صف اول ایستادگی و ‌مقاومت، چه در جنگ و چه بعد آن، قرار داشته و هیچگاه کوتاهی نکرده است.

وی ادامه داد: خوزستانی ها شایسته بهره مندی از بهترین امکانات هستند و همه مسوولان باید به این استان توجه داشته باشند.

وی با اشاره به موانعی که دولت های مختلف برای رفع مشکلات خوزستان داشته اند، متذکر شد: اقدامات توسعه ای زیادی انجام شده است هرچند انتظار مردم بجاست و همه ما مسوولان مدیون این مردم هستیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه از هفت -هشت ماه پیش که به عنوان وزیر ارتباطات معرفی شدم نگاه ویژه ای به استان خوزستان داشته ام و این سومین بار است که به این استان سفر می کنم، افزود: بسیاری از مشکلات این استان رفع شده است و باید درباره آن اطلاع رسانی شود هرچند هنوز مشکلاتی بر سر راه توسعه در  شمال خوزستان وجود دارد و باید برای رفع آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه دولت ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۹۵ روستا درنظر گرفته است، اظهار کرد: با توجه به ایجاد مشکل در تهیه تجهیزات و قرار گرفتن این روستاها در مناطق صعب العبور، ۲۶۴ روستا تحت پوشش قرار گرفتند درحالیکه با مرور سوابق متوجه شدم از سال ۹۰ رفع این مشکلات از سوی نماینده منطقه و مسوولان استانی مدنظر بوده است و ان شالله تا یه هفته آینده روستاهای باقیمانده نیز تحت پوشش قرار می گیرند.

وزیر جوان کابینه دولت تدبیر و‌امید با بیان اینکه برقراری پوشش این روستاها با اختصاص ۹۶ میلیارد تومان اعتبار صورت گرفته است، اظهار کرد: امروز ۶۷ درصد جغرافیای روستاهای استان خوزستان دارای پوشش ارتباطی هستند و این میزان پوشش از متوسط نرخ پوشش روستاهای کشور بیشتر است.

آذری جهرمی با توجه به تکلیف قانونی برنامه ششم درباره پوشش 90 درصدی روستاهای بالای 20 خانوار، گفت: قول می دهیم آنچه در برنامه ششم توسعه کشور آمده است را تا پایان برنامه کامل کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-19 23:47

افزودن دیدگاه جدید