کد مطلب: 

215726
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه سیمای استانی افق روشن:

با استفاده از فناوری اطلاعات می‌توان مصرف آب را بهینه کرد/ با وزارت کشاورزی در زمینه‌ی هوشمندسازی کشاورزی تفاهمنامه امضاء خواهیم کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به حضور خود در اسفند ماه سال گذشته در استان خوزستان و برنامه ریزی گسترده برای رفع مشکلات این استان اشاره ‌کرد و گفت: در شمال استان خوزستان پیگیری های زیادی از سوی مردم و نماینده شهر یاسوج برای رفع مشکلات ۲۶۴ روستا در شمال استان انجام گرفت.
با استفاده از فناوری اطلاعات می‌توان مصرف آب را بهینه کرد/ با وزارت کشاورزی در زمینه‌ی هوشمندسازی کشاورزی تفاهمنامه امضا خواهیم کرد

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی با حضور در برنامه سیمای استانی افق روشن که به صورت زنده پخش می شد، بیان کرد: دزفول که نماد مقاومت است تنها ۳۰ درصد تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار داشت که آمار جالبی نبود بنابراین در اسفند ماه برنامه مدونی تدوین شد که تا مردادماه این مشکلات رفع شود و امروز ‌خوشحالم که همه روستاهای منطقه با استفاده از آخرین فناوری های ارتباطی تحت پوشش قرار گرفته و به صد درصد اهداف برنامه ریزی شده رسیدیم.

وزیر ارتباطات، ‌با بیان اینکه خوزستان به لحاظ میزان مصرف دیتا سومین استان در کشور است، تصریح کرد: خصلت استان خوزستان پهناوری و تنوع اقشار از عرب، لر و فارس در آن است اما بر اساس شاخص ها پوشش روستاهای این استان ۶۷ درصد است در حالیکه میانگین پوشش روستایی در کشور ۵۵ درصد است.

عضو‌ شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به ایجاد زیرساخت های ارتباطی در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: تمرکز وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم بر توسعه فناوری اطلاعات در لایه و محتوا و‌ به خصوص خدمات است که بازیگران آن کسب و کارهای نوپا هستند که رشد قابل توجهی در سال های اخیر داشتند.

وزیر ارتباطات، وظیفه دولت را عدم ‌تصدی گری و اجرا عنوان‌ کرد و‌ گفت: مدل های موفق در دنیا مبتنی بر ایجاد زیست بوم ‌کسب و‌ کارهای نوپاست که بخش زیادی از این زیست بوم در دانشگاه هایی چون شهید چمران اهواز  با فراهم آوردن تسهیلاتی در حوزه مالیات، بیمه، تامین منابع مالی ایجاد شده است.

وی، با اشاره به مشکل کمبود آب در خوزستان افزود: دبی آب کارون ‌وقتی از اهواز می گذرد ۱۱۰ هزارمترمکعب است و وقتی که به خرمشهر می رسد به ۲۰ هزار مترمکعب می رسد چراکه ۹۰ هزار مترمکعب صرف کشتزارهای ‌نیشکر‌ می‌شود.

آذری جهرمی، با بیان اینکه در دنیا به ازای هر هکتار کشت‌ نیشکر ۱۰ تا ۱۲ هزار لیتر آب مصرف می شود، اظهار کرد: این درحالیست که این نرخ در کشور ما ۳۶ هزار لیتر آب است که نشان از مصرف بالا و ‌بهره‌وری پایین ما دارد.

وی، با اشاره به کاهش پنجاه درصدی مصرف آب در مزارع دشت مغان و دشت قزوین با استفاده از اینترنت اشیا، تصریح کرد: فناوری اطلاعات هم ‌میزان مصرف آب را کاهش و‌ هم‌ میزان محصول را افزایش می دهد که البته زیرساخت مصرف بهینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به شمار می‌رود.

عضو‌ شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به تفاهم با وزارت نیرو‌ برای هوشمندسازی شبکه توزیع سراسری برق در ‌کشور، خاطرنشان کرد: به‌زودی با وزارت کشاورزی نیز در زمینه هوشمندسازی کشاورزی تفاهمنامه امضا می کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-19 10:50

افزودن دیدگاه جدید