کد مطلب: 

215687

ال‌جی سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های نوآور در زمینه ربات‌ها را افزایش می‌دهد

نقش مهم ربات‌ها در استراتژی ThinQ ال‌جی باعث شده تا این شرکت در داخل کره و خارج از آن به دنبال شرکای تجاری بگردد.
ال‌جی سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های نوآور در زمینه ربات‌ها را افزایش می‌دهد

سیتنا - پس از قراداد بستن با چند استارتاپ کره‌ای در سال گذشته، ال‌جی در راستای پیدا کردن شرکای روباتیک، اولین سرمایه‌گذاری خارجی خود را در شرکت آمریکایی Bossa Nova Robotics، انجام داد. این شرکت، در طی اولین 12 ماه از شروع سرمایه‌گذاری خود، 90 میلیون دلار برای استارتاپ‌های روباتیک هزینه کرده است.

شرکت Bossa Nova Robotics یکی از شرکت‌های پیشرو و تامین‌کننده اطلاعات  real time (در لحظه) است که در مورد محصولات روی قفسه برای فروشگاه‌های بین‌المللی اطلاعات ارائه داده و به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در اجرای فرایند اتوماسیون تحلیل و گردآوری اطلاعات فهرست کالاهای موجود در قفسه‌ها و طبقات کمک زیادی می‌کند. والمارت (Walmart)، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای دنیا، روبات‌های اسکن قفسه را از سال گذشته در چند فروشگاه خود آزمایش کرده است.

سرمایه‌گذاری در Bossa Nova Robotics پس از سرمایه‌گذاری ال‌جی در چهار شرکت روباتیک کره‌ای به نام‌های Acryl، SG ROBOTICS، Robotis و Robostar صورت گرفته است:

شرکت Acryl Incکه توسط یک گروه آکادمیک از بنیاد پیشرفته علم و فناوری کره‌ بنیان‌گذاری شده است، حدود 7 سال متوالی روی بحث هوش مصنوعی و پلتفرمی به نام Jonathan کار کرده است. این پلتفرم می‌تواند احساسات آدم‌ها را تشخیص داده و معنای متن، صحبت، و عکس را طبق کلان داده‌ها و یادگیری عمیق در لحظه متوجه شود.

شرکت SG ROBOTICS یک استارتاپ است که ربات‌های پوشیدنی تولید می‌کند تا به افراد در مشکلات حرکتی مثل فلج عضلات و بیماران مبتلا به بیماری عصبی مرکزی کمک کند. این شرکت در سال 2017 بنیان گذاشته شده و هدف ارائه ربات‌هایی برای زندگی بهتر است. این شرکت به دنبال تجاری‌سازی ربات‌های پوشیدنی برای کودکان است. لباس WalkON این شرکت که به افراد در راه رفتن کمک می‌کند، مدال برنز مراسم first Cybathlon را در سال 2016 برنده شده است.

شرکت Robotis نیز در بحث ربات‌های آموزشی تخصص دارد. این شرکت به خاطر محرک‌های هوشمند اختصاصی‌اش شناخته می‌شود که در ربات‌های چندمنظوره استفاده شده و سخت افزارهایی مانند کنترل کننده‌ها و ماژول‌های حسگر را برای نرم افزار های برنامه نویسی شده ربات تولید می‌کنند.

شرکت Robostar ربات‌های صنعتی تولید می‌کند. هدف این شرکت این است که یک راه‌حل جامع برای صنایعی نظیر موبایل، نمایشگر، خودرو و غیره ارائه دهد.

این سرمایه‌گذاری‌ها مکملی برای تلاش‌های خود ال‌جی برای ارائه روبات‌های ارائه دهنده سرویس به بازار در آینده‌ای نزدیک به شمار می‌رود تا این زمینه جدید از فعالیت محرک رشد اصلی شرکت ال‌جی شود. در حال حاضر، ال‌جی تعدادی از روبات‌های خود را برای خدمات آزمایشی به کار انداخته است؛ روبات‌های راهنما و نظافتچی به مسافران بزرگترین فرودگاه کره جنوبی در طی بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ خدمات زیادی ارائه کردند.

صنعت رباتیک، از مواد اولیه مهم برای استارتژی هوش مصنوعی  ThinQ محسوب شده و یک فرصت رشد بی‌نظیر برای ال‌جی است. ال‌جی خود را متعهد می‌داند تا توانایی‌های رباتیک خود از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های نوآور در کنار تاکید بر تحقیق و توسعه گسترش دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-18 12:39

افزودن دیدگاه جدید