کد مطلب: 

215615
با حضور 50 نماینده‌ی رسانه‌ها در محل مورد ادعای رئیس سازمان پدافند غیرعامل؛

سرورهای تلگرام در ساختمان امام (ره) وزارت ارتباطات پیدا نشد!

در پی ادعای رییس رئیس سازمان پدافند غیرعامل در خصوص استقرار سرورهای هاتگرام و تلگرام در طبقه نهم ساختمان امام (ره) وزارت ارتباطات، بیش از پنجاه تن از اصحاب رسانه امروز (دوشنبه) به دعوت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طبقه نهم ساختمان زیرساخت بازدید کردند و هیچ نشانی از وجود و استقرار سرورهای نسخه های غیررسمی تلگرام یافت نشد.
سرورهای تلگرام در ساختمان امام (ره) وزارت ارتباطات پیدا نشد!

به گزارش سیتنا، در پی دعوت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اصحاب رسانه برای بازدید از طبقه نهم ساختمان شرکت ارتباطات زیرساخت در میدان امام خمینی تهران، بیش از پنجاه تن از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران با حضور در این ساختمان از محلی که ادعا شده بود سرورهای نسخه های غیررسمی از تلگرام همچون هات گرام و تلگرام طلایی در آنجا قرار دارند، بازدید کردند.

در این بازدید، سهراب آغ بیات، مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت که نماینده رسانه ها را همراهی می کرد با بیان اینکه در طبقه نهم ساختمان این شرکت در میدان امام خمینی تجهیزات مکالمات تلفن ثابت بین شهری و خارج کشور مستقر است، گفت: مجموعه سوییچ بین شهری که مکالمات تهران با سایر شهرستان ها و مجموعه سوییچ بین الملل که مکالمات دو صفر را با خارج از کشور برقرار می کنند در این طبقه از ساختمان نصب شده است.

وی افزود: تجهیزات نصب شده در طبقه نهم ارتباطات صوتی کشور را پشتیبانی می کنند.

سهراب آغ بیات در پاسخ به اینکه احتمال جابه جایی سرورهای نسخه های غیررسمی تلگرام از طبقه نهم ساختمان زیرساخت میدان امام خمینی چقدر است، تصریح کرد: چنین چیزی غیرممکن است و نصب یا باز کردن و جابجایی چنین تجهیزاتی کار زمان‌بر و تخصصی است.

بنابه این گزارش، صبح امروز (دوشنبه) محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به ادعاهای مطرح شده پیرامون استقرار سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی در طبقه نهم ساختمان شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: درک نمی کنم چرا عده ای همواره با گفتن حرف هایی نادرست برای کشور هزینه درست می کنند، البته ما مسوولیم و حتی در قبال حرف های ناروا هم پاسخگو هستیم و شفاف سازی می کنیم.

وی بلافاصله با دعوت از اصحاب رسانه خواسته بود تا در بازدیدی میدانی خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران خبری ضمن بازدید از محل مذکور، صحت وجود یا عدم وجود سرورهای مطرح شده را تایید یا تکذیب کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-16 21:38

افزودن دیدگاه جدید