کد مطلب: 

215599
با تفاهم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس کمیته امداد؛

شیوه‌ی جدید جذب سرمایه‌ی جمعی برای اشتغال مددجویان کلید خورد‌

در تفاهم نامه‌ای که امروز 25 تیرماه به امضای وزیر ارتباطات و رییس کمیته امداد رسید، استفاده از شیوه نوین جذب سرمایه جمعی برای اجرای ایده‌های اشتغالزا ویژه مددجویان کمیته امداد کلید خورد.
شیوه‌ی جدید جذب سرمایه‌ی جمعی برای اشتغال مددجویان کلید خورد‌

به گزارش سیتنا، شاخص‌ترین بند همکاری این تفاهم نامه استفاده از یک شیوه جدید مبتنی بر فناوری اطلاعات برای جذب سرمایه جمعی است که زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد را فراهم می کند.

بر اساس این گزارش، در این شیوه هر شخص حقیقی یا حقوقی به تناسب توان مالی مبلغی را برای اجرای ایده های نویی که در مسیر تحقق امور خیریه باشد اختصاص می دهد تا سرمایه مورد نظر صاحب ایده آماده شود و بدین تربیت چرخه ای از حمایت های کوچک از طریق تکنیک مشهور به کراودفاندینگ یا همان تامین جذب سرمایه جمعی به وجود آید.

شیوه جذب سرمایه جمعی که عموما برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در ایده‌های نو مناسب است به چهار شکل، روش پاداش محور، روش خیریه، روش وام دادن و روش مشارکتی در دنیا رواج دارد و هر روز گسترش می باید که در این تفاهم نامه از روش خیریه استفاده می شود.

با توجه به ماموریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه کسب و کارهای نوپا مبتنی بر فناوری اطلاعات و ماموریت کمیته امداد امام خمینی برای جذب خیریه و اختصاص آن برای توسعه کسب و کار افراد بی بضاعت این مدل تنها توسط مشارکت و هم‌افزایی این دو نهاد ممکن بود و بدین سبب تفاهم نامه همکاری و مشارکت برای بهره مندی از ظرفیت های موجود جهت توانمندی مددجویان مستعد مورد حمایت در بستر ICT به مدت سه سال میان این دو مجموعه منعقد می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-16 12:40

افزودن دیدگاه جدید