کد مطلب: 

215530
معاون وزیر مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه، اعلام کرد:

ریزش ۱۰ تا ۲۰ درصدی کاربران تلگرام در روسیه بعد از بلوکه شدن/ با موج فیلترشکن‌ها، امکان ارائه‌ی دقیق تعداد کاربران روسی تلگرام میسر نیست

معاون وزیر توسعه‌ی دیجیتال، مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه، گفت: تلگرام بعد از بلوکه شدن در روسیه ۱۰ تا ۲۰ درصد کاربرانش را از دست داد، اما از آنجا که در پی استفاده از فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌ها نمی‌توان متوجه شد کاربران با آی‌پی کدام کشور به تلگرام باز می‌گردند نمی‌شود آمار دقیقی در مورد تعداد کسانی که هم اکنون از تلگرام استفاده می‌کنند ارائه داد.
ریزش ۱۰ تا ۲۰ درصدی کاربران تلگرام در روسیه بعد از بلوکه شدن/ موج فیلترشکن‌ها، امکان ارائه‌ی آمار دقیق از تعداد کاربران تلگرام را ناممکن ساخته است

به گزارش خبرنگار سیتنا، "الکسی کنستانتینویچ ولین" که در راس هیاتی از نمایندگان رسانه های مطرح روسیه به تهران سفر کرده است، در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت کنونی تلگرام در روسیه گفت: تلگرام یک مسنجر است نه یک رسانه جمعی و ما به آن به چشم وسیله‌ای برای انتقال اطلاعات نگاه می‌کنیم و نه بیشتر. هیچ وقت هم هیچ اعتراضی نسبت به فعالیت آن در کشورمان نداشتیم تا این مساله پیش آمد که متوجه شدیم در راستای اهداف تروریستی تعدادی از کاربران فعالیت می‌کند. زمانی که از رئیس آن درخواست همکاری در این زمینه کردیم با پاسخ منفی مواجه شدیم و در پی مراجعه به دادگاه بلوکه‌اش کردیم.

معاون وزیر توسعه‌ی دیجیتال، مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه، خاطرنشان کرد: این اتفاق فقط در روسیه رخ نداد و در کشورهای دیگری از جمله در کشور خودتان هم رخ داده است. مبنای ما این نیست که تلگرام را به صورت صد در صد منع کنیم بلکه فقط می‌خواهیم دسترسی به آن محدود شود.

ولین در ادامه در مورد اینکه بعد از بلوکه شدن تلگرام چند درصد از کاربران آن ریزش داشته‌اند و اینکه آیا پیام‌رسان دیگری در روسیه فیلتر است یا خیر؟ توضیح داد: هیچ مسنجر دیگری در روسیه بلوکه نشده است و تلگرام نیز بعد از بلوکه شدن ۱۰ تا ۲۰ درصد کاربرانش را از دست داد اما از آنجا که در پی استفاده از فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌ها نمی‌توان متوجه شد کاربران با آی‌پی کدام کشور به تلگرام باز می‌گردند نمی‌شود آمار دقیقی در مورد تعداد کسانی که هم اکنون از تلگرام استفاده می‌کنند ارائه داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-15 00:35

افزودن دیدگاه جدید