کد مطلب: 

215301

راه‌اندازی پلتفرم مشارکت شهروندان تهرانی برای رفع چالش‌های پایتخت

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در نشست مدیران فناوری کلانشهرها از رونمایی پلتفرم مشارکت شهروندان با محوریت مشکلات و چالش‌های شهر تهران خبر داد.
راه‌اندازی پلتفرم مشارکت شهروندان تهرانی برای رفع چالش‌های پایتخت

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران، محمد فرجود در این نشست که در حاشیه هفتمین نمایشگاه اینوتکس در مجتمع نمایشگاهی شهرداری تهران برگزار شد، ضمن تأکید بر نگاه پلتفرمی به شهرها گفت: مزیت نگریستن به شهرها به مثابه پلتفرم این است که می‌توانیم داده ها را درست تجمیع کرده و از آنها به بهترین شیوه استفاده کنیم. همچنین پلتفرمها بهترین فضا برای تبادل اطلاعات و خلق ارزش است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در ادامه به سه محور چالش‌های شهرنشینی در دنیا، معرفی برنامه تهران هوشمند و اقدامات انجام شده در دبیرخانه و مرکز تهران هوشمند پرداخت و با تأکید بر اینکه هوشمندی تنها مربوط به رشد فناوری نیست گفت: جدی ترین شاخصه هوشمندی، داده محوری است. در هوشمندسازی یک شهر همچنین رشد کیفیت زندگی مردم و رفتن به سمت تحول دیجیتالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی در ادامه با اشاره به زیرساخت داده به عنوان پایه هوشمندسازی یک شهر گفت: اهمیت متصل بودن و زیرساخت داده شهر هوشمند بر کسی پوشیده نیست. اما متاسفانه در نظام مدیریت شهری بعضا دیده می‌شود که به داده به عنوان یک شاخصه تاثیرگذار، چندان بها داده نمی‌شود.
فرجود در پایان، توسعه شهری پایدار، هدایت نوآوری، رضایت شهروندان، ارتقای مشارکت و شفافیت و نظام‌های مدیریت و خدمات کارآمد را به عنوان محورهای استراتژیک هوشمندسازی تهران برشمرد و سپس پروژه ها و پایلوت های تهران هوشمند همچون سامانه طرح ترافیک جدید، سامانه تهران من، مسیریاب و نقشه تهران، سامانه شفافیت، داشبورد انتشار داده های شهر و... را معرفی و همچنین نقش شهرداری ها را در زیست بوم نوآوری تشریح کرد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-08 17:53

افزودن دیدگاه جدید