کد مطلب: 

215180
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالان حوزه ICT، جوانان و نخبگان استان مازندران:

تا سقف ۸۰ هزار یورو به استارتاپ ها پرداخت می شود/ برای رفع مشکلات کسب و کارهای نوپا "طرح نوآفرین" مراحل تصویب در هیات دولت را می‌گذراند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: برای رفع مشکلات مربوط به بیمه و مالیات و برخی دیگر از مسائل کسب و کارهای نوپا طرح نوآفرین از طرف وزارت ارتباطات تهیه شده که در دولت مراحل تصویب خود را طی می کند.
تا سقف ۸۰ هزار یورو به استارتاپ ها پرداخت می شود/ برای رفع مشکلات کسب و کارهای نوپا "طرح نوآفرین" مراحل تصویب در هیات دولت را می‌گذراند

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با فعالان حوزه فناوری اطلاعات، جوانان و نخبگان استان مازندران، گفت: به نظر می رسد اشکالاتی در زنجیره کسب و کارهای نوپا در مازندران وجود دارد که باعث شده زیست بوم خوبی در این زمینه شکل نگیرد.

وی تصریح کرد: زیرساخت های فناوری اطلاعات مناسبی در این استان داریم و تا پایان سال ۹۷ کیفیت زیرساخت ها بهتر هم می شود و با تشکیل زیست بوم کسب و کارهای نوپا، مشکلات این کسب و کارها به حداقل می رسد.

وی کارایی نامناسب مراکز رشد و مراکز توانمند سازی و همچنین نبودن سرمایه گذاری ریسک پذیر را باعث ناقص بودن زنجیره زیست بوم کسب و کارهای نوپا بیان کرد و گفت: باید با تشکیل کارگروهی با بررسی و حل این مشکلات، زنجیره زیست بوم کسب و کارهای نوپا در استان مازندران تکمیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: برای رفع مشکلات مربوط به بیمه و مالیات و برخی دیگر از مسائل کسب و کارهای نوپا طرح نوآفرین از طرف وزارت ارتباطات تهیه شده که در دولت مراحل تصویب خود را طی می کند.

وی درباره تامین مالی کسب و کارهای نوپا به تصویب تامین مالی از طریق بورس اشاره کرد و افزود: پست بانک نیز به عنوان بانک تخصصی این حوزه می تواند در تامین سرمایه کمک کند.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره تخصیص ارز به استارتاپ ها نیز خبر داد: با تایید سازمان‌ فناوری اطلاعات تا سقف ۸۰ هزار یورو به استارتاپ ها پرداخت می شود.
 
وی در پایان این جلسه تاکید کرد: آینده اقتصاد در دنیا بر اساس خدمات قرار گرفته است و خدمات نیز بر پایه فناوری اطلاعات است و فناوری اطلاعات نیز وابسته به زمان و مکان نیست و امیدوارم استارتاپ ها در این استان با تشکیل زیست بوم و امکان رشد، بتوانند بخشی از اقتصاد این حوزه در ایران و دنیا را به دست آورند. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-05 20:43

افزودن دیدگاه جدید