کد مطلب: 

215173

وزیر ارتباطات: دولت مصمم است وضعیت اقتصادی کشور را مدیریت کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به امکان اشتغال بالای حوزه خدمات، گفت: توسعه گردشگری در استان مازندران باعث رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در این استان می شود.
وزیر ارتباطات: دولت مصصم است وضعیت اقتصادی کشور را مدیریت کند

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین روز سفر خود به استان مازندران در شورای اداری این استان شرکت کرد.

وی در این جلسه که استاندار مازندران و تمامی مدیران کل استان حضور داشتند، گفت: باید در نظر داشته باشیم که نظام دولت های یازدهم و دوازدهم خدمات بسیار خوبی انجام داده اند اما منابع کشور محدود است و باید منابع، مطالبات و اهداف را در کنار هم ببینیم و برنامه ریزی دقیقی در حوزه های مختلف داشته باشیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه اساسی ترین معضل استان مازندران موضوع اشتغال است، افزود: این استان در حوزه صنعت و کشاورزی توسعه خوبی داشته است اما به دلیل مکانیزه شدن و همچنین استفاده از فناوری اطلاعات هر چه اقتصاد کشاورزی و صنعت بزرگتر شود، اشتغال در این حوزه ها کوچکتر می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه خدمات را حوزه ای عنوان کرد که با بزرگتر شدن آن اشتغال نیز در این حوزه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه اشتغال در این حوزه در استان مازندران بیش از ۵۲ درصد است، افزود: ۵۶ درصد تسهیلات بانکی در این استان به صنعت و کشاورزی پرداخت شده است و باید توجه بیشتری به حوزه خدمات برای ایجاد اشتغال بیشتر شود.

آذری جهرمی، ظرفیت گردشگری در استان مازندران را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی دقیق و استفاده از تمام ظرفیت های استان، اقتصاد گردشگری باعث رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در این استان می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی و شرایط کشور، افزود: نقدینگی بالا و نگرانی مردم از کاهش ارزش دارایی هایشان، باعث هجوم به بازارهای ارز، سکه، مسکن و خودرو و ایجاد التهاب در این بازارها شده است.

وی افزود: دولت مصمم است با انجام اقداماتی این اوضاع را مدیریت کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه حجم فشارهای بین المللی بالاست و البته قدرت ما نیز افزون‌تر از قبل شده است، تصریح کرد: شرایط از جنگ و تحریم بدتر نیست و به شرط کنار گذاشتن اختلافات و ایجاد همدلی بین همه مسوولان و دستگاه ها، از این پیچ هم می گذریم.

وی ضربه به دولت را معادل ضربه به نظام عنوان کرد و افزود: مسوولان کشور در سه جبهه دیپلماسی، نظامی و اقتصادی برای ایجاد شرایط بهتر در حال فعالیت هستند اما عده ای با سوءاستفاده از این فضا مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده اند که این کار چون خنجری به مسوولان فعال در این ۳ جبهه است.
آذری جهرمی، تصریح کرد: عزم رییس جمهوری و دولت برخورد با فساد و ایجاد شفافیت است و با توان حداکثری و با راهکارهایی که توسط رییس جمهوری و رهبر معظم انقلاب ارایه شده است در این مسیر از این پیچ هم عبور می کنیم.

بر اساس این گزارش، همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان وزیر معین استان مازندران در جلسه اقتصاد مقاومتی استان شنونده پیشرفت ها و چالش‌های توسعه ای استان بود از زبان مدیران و مسئولان استان مازندران بود.

آذر جهرمی با تاکید به اینکه این برنامه ها با توجه به اشتغال تدوین شود، تصریح کرد: در این برنامه به ارزش های سرزمینی مانند بندر و دامپروری و همچنین در جنوب استان صنعت گردشگری توجه شود تا یک توسعه متوازن و همگن را شاهد باشیم.

وزیر ارتباطات در پایان این جلسه ضمن جمع بندی مسائل مطرح شده از تلاش های استاندار و مدیران استانی برای تدوین برنامه ای دقیق و تلاش برای توسعه استان قدردانی کرد.

بر اساس همین گزارش در پایان جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مازندران مرکز اگریگتوری (تجمیع کننده محتوای دیجیتال) و ایجاد شبکه اختصاصی بحران (بالن ارتباطی)  با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-05 13:24

افزودن دیدگاه جدید