کد مطلب: 

215055

نقشه عجیب دانش‌آموز ۱۵ ساله‌ی همدانی برای دنبال کنندگان سایت‌های غیراخلاقی

نوجوان ۱۵ ساله به بهانه ثبت‌نام در یک سایت غیراخلاقی ۶۰۰ نفر را فریب داد و با به‌دست آوردن اطلاعات حساب بانکی آنها دست به سرقت‌های میلیونی زد.
نقشه عجیب دانش‌آموز ۱۵ ساله همدانی برای دنبال کنندگان سایت های ناجور

به گزارش سیتنا، تحقیقات پلیس فتای استان همدان برای دستگیری متهم با شکایت مردی آغاز شد که مدعی بود موجودی حساب بانکی‌اش به طرز مرموزی سرقت شده است. این مرد مدعی بود که کارت عابربانکش را در اختیار کسی قرار نداده و رمز آن را نیز نزد کسی فاش نکرده و نمی‌داند چطور موجودی حسابش به سرقت رفته است.

با شروع تحقیقات پلیسی، مأموران متوجه شدند که اطلاعات حساب این مرد هنگام ثبت‌نام در یک سایت غیراخلاقی هک شده است. شاکی در این زمینه توضیح داد: مدتی قبل با سایتی آشنا شدم که برای ورود به آن نیاز به ثبت‌نام از طریق یک اپلیکیشن بود.

در بخش ثبت‌نام نوشته شده بود که باید 2 هزار تومان به‌عنوان هزینه ورود پرداخت کنم و چون مبلغ ناچیز بود، شماره کارتم و رمز اینترنتی‌ام را وارد کردم اما در نهایت موفق به ثبت‌نام نشدم. پس از گذشت یک هفته از این ماجرا بود که متوجه شدم همه موجودی حسابم سرقت شده است.

اظهارات این مرد نشان می‌داد که او قربانی کلاهبرداران فیشینگی شده است. این در حالی بود که همزمان 2 نفر دیگر نیز با مراجعه به پلیس مدعی شدند که با همین شگرد از حساب‌شان سرقت شده است. مأموران پلیس فتا با تحقیقات تخصصی موفق شدند فردی را که حساب شاکیان را هک کرده بود شناسایی کنند.

این فرد کسی نبود جز یک دانش‌آموز 15 ساله؛ کسی که با راه‌اندازی یک سایت غیراخلاقی جعلی، افراد را فریب داده و به بهانه ثبت‌نام آنها را مجبور به استفاده از اپلیکیشنی می‌کرد که ظاهرا با پرداخت مبلغ ناچیز 2 هزار تومان، مجوز ورود به سایت را صادر می‌کرد، اما در حقیقت این اپلیکیشن، نرم‌افزاری بود که به محض ورود اطلاعات حساب کاربران، این اطلاعات را در اختیار نوجوان کلاهبردار قرار می‌داد.

با دستگیری متهم نوجوان مشخص شد که او با شگرد به 600 حساب بانکی دسترسی پیدا کرده و دست به سرقت زده است که صاحبان 3نفر از حساب‌ها همدانی بودند. به گزارش پلیس فتا، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد، رئیس پلیس فتای همدان با بیان این خبر گفت: هنوز اطلاعات کاملی درباره میزان سرقت از این حساب‌ها ارائه نشده است، اما با تکمیل تحقیقات، نوجوان 15ساله با حکمقاضی راهی کانون اصلاح و تربیت شد.

به گفته وی، رقم ناچیزی که نوجوان کلاهبردار برای عضویت در سایت غیراخلاقی عنوان کرده بود، باعث شده بود که مالباختگان فریب خورده و به راحتی مشخصات حساب خود را در اختیار او قرار دهند. سرهنگ سرخوش‌ نهاد گفت: این دانش‌آموز در یکی از استان‌های مجاور ساکن بوده و دارای خانواده موجهی است و حتی مادرش هنگام دستگیری او مدعی بود که تلاش زیادی برای تربیت فرزندش کرده است، اما با عدم‌نظارت بر رفتار او در فضای مجازی باعث شده بود که وی وارد دنیای کلاهبرداران شود.

رئیس پلیس فتای همدان از شهروندان خواست از نصب نرم‌افزارهایی که اطلاعات و سواد رسانه‌ای درباره آن ندارند پرهیز کنند، چرا که بسیاری از کلاهبرداران با سو‌ءاستفاده از عدم‌آگاهی طعمه‌هایشان و با شگرد فیشینگ نقشه‌های مجرمانه خود را عملی می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-02 19:35

افزودن دیدگاه جدید