کد مطلب: 

214941
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ریاست جمهوری:

در سال جاری 4 تا 5 هزار میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته‌ایم

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، خبر داد: 12 هزار میلیارد تومان از پایان سال 92 تا کنون به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است.
در سال جاری 4 تا 5 هزار میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته‌ایم

به گزارش سیتنا، علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در مراسم امضا توافق‌نامه کارگزاری صدور ضمانت‌نامه اعتباری صندوق دانشگاه تهران با صندوق ضمانت تعاون کشور بیان کرد: نهاد رگلاتوری ضمانت باید ایجاد شود تا صدور ضمانت‌نامه سهل و همه‌گیر شود.

وی در ادامه گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین مالی بوده و نیاز این موضوع کاملا محسوس بوده اما باتوجه به پیگیری های معاونت علمی و استقبال نهادهای پولی کشور میزان مبلغ پرداختی به شرکت ها 12 هزار میلیارد تومان از پایان سال 92 تا کنون پرداخت شده است.

دلیری با اشاره به اینکه در سال 97 نیز بین 4 تا 5 هزار میلیارد تومان برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظرگرفته شده خاطر نشان کرد: خوشبختانه این امار نشان می دهد که منابع پولی کشور از حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال کردند و بانک‌ها نیز اولویت خود را حمایت از شرکت‌ها قرارداده اند و امسال نیز این رقم افزایش‌ می یابد.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان را در سالهای گذشته موضوع  تأمین مالی خواند و  گفت: حدود 12 هزار میلیارد تومان توسط بانک‌ها در چهارتا پنج سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت‌شده و این نشان می‌دهد که منابع پولی کشور از حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال کردند و بانک‌ها نیز اولویت خود را حمایت از شرکت‌ها قراردادند و امسال نیز این رقم افزایش‌یافته است.

دلیری بابیان اینکه بستر ضمانت نیازمند اصلاحات در کشور است گفت:  بستر ضمانت در کشور ساز و کار درستی ندارد و ظرفیت و توانمندی در حدی نیست که موضوع ضمانت نامه ها را پوشش دهد به همین منظور باید یک نهاد بزرگ ضمانت ایجاد شود.

وی همچنین بیان کرد: ارزش دانش بالاتر از یک تعهد و گرو گذاشتن یک ملک است به همین دلیل باید نیروی انسانی و علم و دانش او ارزشگذاری شود.

وی همچنین به فراهم کردن بستر تامین مالی جمعی اشاره کرد و گفت: در کشور ما پول های خرد بسیاری وجود دارد وما  می توانیم با جمع آوری این پول ها موضوع تامین مالی جمعی  را در کشور اجرایی کنیم.

بر اساس این گزارش؛ مراسم انعقاد تفاهم‌نامه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و با حضور علیرضا دلیری معاون توسعه منابع انسانی معاونت علمی، مهدی حسین نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت و نائب رئیس هیئت‌مدیره، و عباس زارعی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-30 10:51

افزودن دیدگاه جدید