کد مطلب: 

214820

تحریم‌ها در بعد خود تحریمی بیشتر نمایان است تا تحریم‌های خارجی

عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: در خصوص حمایت از تولید داخلی چندان کارنامه موفقی را شاهد نیستیم و اصلا موضوع تحریم‌ها در بعد خود تحریمی بیشتر نمایان است تا تحریم‌های خارجی.
تحریم‌ها در بعد خود تحریمی بیشتر نمایان است تا تحریم‌های خارجی

به گزارش سیتنا، سیده حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ماهنامه نسل چهارم پیرامون وضعیت کنونی صنعت مخابرات داخلی با وجود تحریم‌ها و نقش حمایتی دولت از این صنعت در شرایط کنونی، گفت: متاسفانه علی رغم تــوان شرکت های داخلی برای تولید بخشی از تجهیزات، حمایت‌های واقعی چندان به چشم نمی‌خورد، اما به دلیل عطش خرید تجهیزات خارجی که بعضا حتی مشابه داخلی هم دارند، مانند تجهیزات DWDM در انتقال، ولیکن خرید تجهیزات خارجی همچنان در اولویت برخی مدیران دولتی این صنعت است.

وی ادامه داد: لذا در خصوص حمایت از تولید داخلی چندان کارنامه موفقی را شاهد نیستیم و اصلا موضوع تحریم ها در بعد خود تحریمی بیشتر نمایــان است تا تحریم‌های خارجی.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بهترین روش، حضور شرکت‌های داخلی به همراه ارزیابی کارایی آنان توسط بخش‌های غیردولتی خواهد بود و به عنوان مثال می‌توان حضور شرکت‌های داخلی را به صورت پایلوت در بخش‌هایی از صنایع مخابراتی مورد آزمون قرار داد که در صورت کسب نمره قبولی توسط ارزیابان غیردولتی بتوانند در پروژه‌های بزرگتر حضور داشته باشند.

زرآبادی، اظهار کرد: می‌توان گفت در حوزه ارتباطات شرکت‌های زیادی هستند که تجهیزات ارایه می‌کنند و چندان الزامی به خرید از شرکت‌های بزرگی که وابسته به تکنولوژی خارجی هستند وجود ندارد و به عقیده بنده کار ارتباطات با وجود تحریم‌ها کما فی السابق راه می‌افتد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-27 11:48

افزودن دیدگاه جدید