کد مطلب: 

214739
دکتر باستانی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

شفاف سازی وزیر ارتباطات در اعلام لیست واردکنندگان موبایل با ارز دولتی قابل تقدیر است/ سازمان‌های تعزیرات و بازرسی با گران فروشان برخورد جدی کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: اقدام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اعلام لیست واردکنندگان تلفن همراه با ارز دولتی و شفاف سازی در این زمینه قابل تقدیر است.
شفاف سازی وزیر ارتباطات در اعلام لیست واردکنندگان موبایل با ارز دولتی قابل تقدیر است/ سازمان‌های تعزیرات و بازرسی با گران فروشان برخورد جدی کنند

دکتر "سعید باستانی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا پیرامون شفاف سازی وزیر ارتباطات پیرامون شرکت‌های واردکننده‌ی تلفن همراه که ار ارز دولتی 4200 تومانی بهره برده اند، گفت: بخشی از ارز وارداتی ارز 4200 بوده که به یک سری افراد تعلق گرفته و آنها با این ارز کالا را وارد کرده‌اند، طبیعتا کسانی که با این ارز کالا وارد کرده‌اند باید با سود متعارف کالا را در بازار ارائه کرده و بفروشند.

نماینده‌ی مردم شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس، خاطرنشان کرد: اگر واردکننده‌ای که در ردیف ارز اختصاص یافته قرار می گرفته ولی تا به الان نتوانسته از ارز دولتی استفاده کند، طبیعتا باید دولت پاسخگو باشد، آنهایی هم که ارز 4200 گرفتند و کالا را وارد کرده‌اند و در حالا حاضر کالایشان را گران می‌فروشند و به اصطلاح گران فروشی انجام می‌دهند، باید برای این گران فروشان هم دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان تعزیرات و سازمان بازرسی وارد عمل شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بهترین اقدام دولت در این شرایط انتشار لیست و شفاف سازی است تا اگر واردکننده‌ای ارز 4200 گرفته و گرانفروشی می‌کند دستگاه نظارتی وارد عمل شوند.

باستانی، افزود: مشکل حال حاضر همین است که عده ای ارز 4200 گرفته‌اند و با ارز 7000 یا 8000 تومانی کالایشان را به فروش می‌رسانند، چرا که ارز بالا رفته و اگر کالایشان را بفروشند شاید دیگر نتوانند جایگزینی برای آن داشته باشند، که این عمل ظلم در حق مردم است.

این نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: سیستم مالی دولت باید شفاف باشد. هر شخصی که ارز 4200 گرفته است باید در سامانه‌ای مشخص شود. به عنوان مثال برای ورود موبایل کسی که ارز گرفته است باید قیمت کالا کنترل شود و همچنین فردی که ارز 4200 نگرفته و با ارز آزاد کالای خود را تهیه کرده است باید برای مردم مشخص شود. مردم باید بدانند و حق انتخاب داشته باشند و نباید حقشان ضایع شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از "زهرا طاهری"

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-25 13:57

افزودن دیدگاه جدید