کد مطلب: 

214667

آذری جهرمی به وعده خود عمل کرد / ۲۶۲ روستا و ۷۰۰ کیلومتر از جاده های استان کرمان تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفتند

با حضور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات طرح پیوستن ۷۰۰ کیلومتر از جاده ها و ۲۶۲ روستای محروم استان کرمان به خدمات ارتباطی تلفن همراه کشور آغاز شد تا همانطور‌که در آذر سال پیش وعده داده بود، مشکلات مناطق محروم‌ و زلزله زده این استان که پیش از این هیچ پوشش ارتباطی نداشتند، برطرف شود.
آذری جهرمی به وعده خود عمل کرد / ۲۶۲ روستا و ۷۰۰ کیلومتر از جاده های استان کرمان تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفتند

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی امروز (شنبه) در روستای گروک منطقه راور، ۹۶ سایت جدید تلفن همراه برای پوشش ۲۶۲ روستای محروم و فاقد ارتباط به ویژه برای روستاهای زلزله زده شهرستان های کوهبنان و راور را رسما افتتاح کرد تا به وعده آذرماه 96 عمل کرده باشد. 

بر اساس این گزارش با اجرای این طرح علاوه بر روستاهای محروم، ۷۰۰ کیلومتر از جاده های استان کرمان که پیش از این هیچگونه پوششی نداشتند، از امروز تحت پوشش خدمات ارتباطی تلفن همراه قرار گرفت. 

در این سفر همچنین طرح برقراری تلفن خانگی ۱۳۲۸ روستای محروم در جنوب و شرق این استان که تاکنون به تلفن ثابت دسترسی نداشتند یا امکان توسعه تلفن خانگی در روستای آنها نبود، آغاز به کار کرد.

با برقراری خدمات نسل چهارم همراه اول، ایرانسل و رایتل، در مجموع ۱۷۷۱ روستا برای نخستین بار قابلیت دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه را پیدا کردند.

اضافه می شود که با بهره برداری های صورت گرفته در استان کرمان مشکل عدم پوشش متوازن اپراتورهای تلفن همراه با برقراری خدمات تلفن همراه ایرانسل در 2432 روستا برطرف شد، به صورتی که امروز خدمات هر سه اپراتور در این روستاها قابل دسترس است.

این گزارش می افزاید با ارتقای ۹۸ سایت اپراتورهای تلفن همراه به 3G و 156 سایت به 4G ارتباطات پهن باند شهری نیز بهبود محسوسی یافته است. 

علاوه بر آن با وجود ظرفیت های علمی و دانشجویی استان کرمان و در مسیر تحول دیجیتال، مرکز آمادگی، پشتیبانی و امداد رخدادهای رایانه ای این استان موسوم‌به مرکز آپا و همچنین مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارهای نوپای به منظور تجمیع منابع و ایجاد زیست بوم کارآفرینی، در این استان تجهیز و راه اندازی شدند که یکی از دستاوردهای مرکز توانمندسازی حمایت از ۵۰ کسب و کار نویی است که زمینه اشتغال جوانان را فراهم می کند.

ضمنا واحد استانی شتابدهنده تولید محتوای دیجیتال به عنوان مرکز مشاوره، آموزش، سرمایه گذاری و مشارکت در کسب و کارهای نوپا با همکاری دانشگاه پیام نور راه اندازی شد. 

محمدجواد آذری جهرمی در ادامه سفر خویش به استان کرمان در جمع جوانان کارآفرین و دست اندرکاران کسب و کارهای نو حضور خواهد یافت و با آنان گفت و گو خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-23 19:36

افزودن دیدگاه جدید