کد مطلب: 

214420

ثبت رکورد تاریخی در بازار بورس تهران

با افزایش نقدینگی در بازار بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کلی این بازار به بالاترین سطح رسیده و رکورد جدیدی را ثبت کرده است.
ثبت رکورد تاریخی در بازار بورس تهران

به گزارش سیتنا، شاخص کلی بورس یکشنبه (۲۷ خرداد) به بالای ۱۰۲ هزار و ۴۵۲ واحد رسید که بیشترین میزان از زمان شروع فعالیت تالار بورس تهران بوده است.

این بازار تا حدود ساعت سه بعدازظهر حدود ۳ هزار و ۳۰۰ واحد رشد داشته که در تاریخ آن بی‌سابقه بوده است.

خبرگزاری‌ها از وضعیت امروز تالار گزارش داده‌اند که صبح امروز صف‌های طولانی برای خرید شکل گرفته بود.

بر همین اساس بسیاری از سهام‌ها در گروه‌هایی نظیر فلزات اصلی، محصولات شیمیایی و استخراج کانه‌های فلزی شاهد صف خرید بودند.

سهام‌هایی نظیر سپ (پرداخت الکترونیک سامان کیش)، فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان، بانک ملت، ایران خودرو و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی از جمله شرکت‌هایی بودند که بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص دادند.

بسیاری از تحلیلگران بازار سرمایه روان شدن سرمایه‌های سرگردان به بازار بورس را به جهش قیمت‌ها در بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو نسبت می‌دهند.

با اعلام سیاست جدید ارزی بانک مرکزی و اعلام "دلار تک‌نرخی" دسترسی به ارز به عنوان منبع قابل اعتماد برای حفظ ارزش سرمایه سخت شد و صاحبان سرمایه‌های سرگردان به سراغ بازارهای دیگر رفتند.

بازار سکه یکی از این همین بازارها بود که هفته پیش به بالای دو و نیم میلیون تومان رسید؛ بر این اساس در کمتر از دو هفته سکه بیش از ۴۰۰ هزار تومان گران‌تر شد.

در همین مدت بازار خودرو هم دچار تحول شد و با گرانی قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار اختلاف قیمت خودرو در کارخانه با بازار آزاد به شدت افزایش یافت.

عدم قطعیت در این بازارها باعث شده نقدینگی به بازار بورس روانه شود. در این زمینه البته نباید تمایل دولت به سرمایه‌گذاری در بورس را نادیده گرفت.

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه هفته پیش گفت: "مردم نباید فکر کنند فقط می‌توانند در بازارهای ارز و سکه و خودرو اقدام به سرمایه‌گذاری کنند؛ باید بدانند بازار سرمایه (بورس) جذابیت بیشتری نسبت به سایر بازارها دارد؛ سرمایه‌گذاری در این بازار به نوعی حمایت از تولیدکنندگان هم محسوب می‌شود."

بعضی تحولات اقتصادی در بازارهای جهانی هم در رشد اخیر بازار بورس داخلی در ایران بی‌تاثیر نبوده است.

سهام گروه فلزات در بازار بورس تهران در حالی با اقبال روبرو شده که که تولید فولاد در چین با وجود افزایش تقاضای جهانی، کم شد و قیمت فولاد در بازارهای جهانی افزایش یافت.

این افزایش قیمت در بورس تهران نیز تاثیر خود را نشان داد و باعث اقبال به اغلب نمادهای گروه فلزی و معدنی شده است.

هفته گذشته بیشترین حجم خریدها و تغییر مالکیت‌های به ثبت رسیده توسط سهامداران در گروه رایانه بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-17 22:18

افزودن دیدگاه جدید