کد مطلب: 

214398
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سیتنا:

دفترچه‌های بیمه در تمام مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی حذف شده‌اند/ سال گذشته 70 میلیون نسخه‌ی الکترونیک صادر شد/ 15 میلیارد تومان در مصرف کاغذ برای چاپ دفترچه صرفه جویی شد/ پرداخت‌های نسخه‌ی الکترونیک به پزشکان، آنلاین و سریع است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: اولین سودی که اجرای طرح نسخه‌ی الکترونیک برای سازمان داشته است، صرفه جویی برای چاپ دفترچه بوده و 70 میلیون نسخه‌ی الکترونیک بدون صدور دفترچه ایجاد شده است که این موارد برای درمان مستقیم لحاظ شده است.
دفترچه‌های بیمه در تمام مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی حذف شده‌اند/ سال گذشته 70 میلیون نسخه‌ی الکترونیک صادر شد/ 15 میلیارد تومان در مصرف کاغذ برای چاپ دفترچه صرفه جویی شد/ پرداخت‌های نسخه‌ی الکترونیک به پزشکان، آنلاین و سریع است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز یکشنبه 27 خردادماه در سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی و جایگزینی آن با سیم کارت‌های یکی از اپراتورها، گفت: دفترچه ها به طور کامل در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی حذف شده‌اند و نسخه‌ی الکترونیک در حال عرضه است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، ادامه داد: دریافت دارو و دستورات دارویی به صورت دیجیتالی روی داروهای مورد نیاز درج می‌شوند.

دکتر نوربخش، افزود: ما در سال گذشته 70 میلیون نسخه‌ی الکترونیک ایجاد کردیم و حدود 15 میلیارد تومان در مصرف کاغذ برای چاپ دفترچه صرفه جویی شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: اولین سودی که این موضوع برای سازمان داشته است، صرفه جویی برای چاپ دفترچه بوده و 70 میلیون نسخه‌ی الکترونیک بدون صدور دفترچه ایجاد شده است که این موارد برای درمان مستقیم لحاظ شده است.

وی، ادامه داد: در مورد مراکز طرف قرارداد در سه استان به صورت پایلوت این اقدامات انجام شده است که البته یزد اولین شهری بود که در آن این خدمات به انجام رسید. سه استان گیلان، مازندران و اصفهان به صورت پایلوت خدمات در حال انجام است و پنج استان همدان، قزوین، اردبیل، سمنان و خراسان رضوی استان‌هایی هستند که تا اول تیرماه مجددا در دست اقدام قرار می‌گیرند.

وی افزود: این اقدام اقدامی بزرگ بوده که سازمان به طور کامل و عملی در کلیه‌ی مراکز ملکی انجام می‌دهد و در مراکز طرف قرارداد از اول تیرماه در هشت استان توسعه پیدا خواهد کرد و تا پایان سال در تمامی استان‌ها اجرایی خواهد شد.

نوربخش، اظهار کرد: در این شیوه پرداخت به پزشک به صورت آنلاین انجام می‌شود و به محض آنکه نسخه الکترونیک در مراکز خدمات صادر شد، 60 درصد آن، همان  لحظه به پزشک پرداخت می‌شود و نسخه در تمام داروخانه‌ها قابل رویت است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: با طرحی که سازمان تامین اجتماعی دارد، در شهرهایی که زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند، حتی به داروخانه‌ها هم 60 درصد مبلغ نسخه پرداخت خواهد شد و سوابق بیمه به صورت الکترونیک حفظ می‌شود و این طرح طرحی بسیار بزرگ است و با همکاری هایی که وزارت بهداشت و درمان و مذاکراتی که با وزیر بهداشت و درمان و معاونین ایشان انجام شده است، امیدواریم که امسال کل کشور زیر پوشش این طرح قرار گیرد و تمامی مراکز خدمات ملکی و دانشگاهی بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی، خاطرنشان کرد: هرگونه کنترل مصارف در بخش درمان که باید حالت تعادلی داشته باشند، تمامی راهنماهای بالینی و همچنین نظام ارجاع، بر اساس طرح الکترونیک قابل اجرا و کنترل هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-17 15:02

افزودن دیدگاه جدید